راه حل بسیاری از مشکلات در گرو نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس است
راه حل بسیاری از مشکلات در گرو نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس است
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: راه حل بسیاری از مشکلات فعلی کشور در گرو نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس به‌ویژه روحیه جهادی، ایثارگری و فداکاری است.

به گزارش شمس، علیرضا صیادی، در جلسه کارگروه تخصصی جهاد تبیین دفاع مقدس و مقاومت آذربایجان شرقی اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس برای ملت ایران یک آرمان است و باید گرامی داشته شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش به دلیل رابطه مستقیم با جامعه معلمان و دانش آموزان، ظرفیت زیادی برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس دارد و باید در این خصوص به شکل منطقی، مستمر، علمی و تحقیقی کار شود.

صیادی ادامه داد: دفاع مقدس از جمله مقاطع مهم تاریخ ماست که بسیاری از پیشرفت‌های ما به‌ویژه در عرصه دفاعی از آن دوران آغاز شد و امروز به جایی رسیده‌ایم که به سادگی سربازان آمریکایی متجاوز به آب‌های کشور را به اسارت درمی‌آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: تاریخ پرافتخار ایران اسلامی پر از قهرمانان بزرگ است که تاکنون نتوانسته‌ایم آن‌ها را به خوبی به نسل جوان معرفی کنیم.

وی تاریخ‌نگاری دفاع مقدس را از جمله مسائل حساس و مهم دانست و گفت: در تاریخ‌نگاری دفاع مقدس باید با شیوه علمی و دقت‌نظر عمل کنیم تا از این طریق بتوانیم با تحریف این برهه پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: راه حل بسیاری از مشکلات فعلی کشور در گرو نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس به‌ویژه روحیه جهادی، ایثارگری و فداکاری است.

امیر دریادار دوم رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این نشست ابراز کرد: آموزش و پرورش اصلی‌ترین نهاد متولی تربیت نسل‌هاست چنان که رشد و تعالی هر انسانی از مدرسه آغاز می‌شود.

وی متذکر شد: آشنا ساختن نسل جدید با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و فداکاری باید از دوران کودکی و نوجوانی آغاز شود لذا باید با برنامه‌ریزی صحیح و تولید محتواهای درسی و رسانه‌ای متناسب، بتوانیم دانش آموزان را با دفاع مقدس و شهدا مأنوس کنیم.

انتهای پیام /