مقاومت تبریزی‌ها، مشروطه را نجات داد/ اگر در اقتصاد روحیه انقلابی داشتیم، تورم نداشتیم
مقاومت تبریزی‌ها، مشروطه را نجات داد/ اگر در اقتصاد روحیه انقلابی داشتیم، تورم نداشتیم
مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بدر و شهید تجلایی با سخنرانی معاون اقتصادی رئیس جمهور و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در تبریز برگزار شد.

به گزارش شمس، محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای آذربایجان و انسان های شریف و فداکاری که به ایران آبرو و عزت دادند را گرامی می داریم‌.

وی به نقش شهید تجلایی در دوران دفاع مقدس اشاره کرده و تصریح کرد: شهید تجلایی، بزرگواری است که در دفاع مقدس نقش بزرگی داشت اما کمتر در مورد این نقش در ایران صحبت شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: همسر شهید تلاش های زیادی بعد از شهادت ایشان داشت و مثل علی گمنام بود. همسر ایشان مانند یک شمع ایستاد و سوخت و میراث بزرگ این شهید که فرزاندان ایشان بود را حفظ کرد.

وی با تاکید براینکه شهدا برای شهادت شان لحظه شماری می‌کردند اظهار داشت: طبیعت انسان این است که از مرگ فرار می کند. این کلمه برای ما شیعیان آشنا است چون ما با فلسفه کربلا اعتقاد پیدا کردیم و در دفاع مقدس با حضور رزمندگان، شهادت جایگاه خودش را پیدا کرد.

رضایی فلسفه عشق شهدا به شهادت را بیان کرده و گفت: برای خیلی ها سوال است که چرا این ها عاشق شهادت می‌باشند؟ این شهدا که زندگی، خانواده و شهادت را دوست داشتند، شهادت را از امام شان در کربلا یاد گرفتند.

وی اظهار داشت: شهدا اوج زندگی خودشان را شهادت می دانستند و شهید تجلایی خانواده تشکیل داده بود و فرزندانی داشت تا آن ها، راه ایشان را ادامه بدهند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور به ایثارگری های خانواده ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: گریه مادران بعد از شهادت بخاطر ناراحتی نبود. آنها حتی فرزندان دوم و سومشان را هم برای جنگ می فرستادند.

وی با تاکید براینکه ایران امروز در بین این همه جنگ به اقتدار رسیده و امنیت دارد تصریح کرد: حمایت آمریکایی ها از اوکراین فقط در زبان بود.

رضایی به رشادت های شهید تجلایی اشاره کرده و بیان کرد: شهید علی تجلایی محصول چنین مکتبی است و کارهای بزرگی هم کرده است. من نقش شهید تجلایی در سوسنگرد را به مقاومت مردم تبریز در مشروطه تشبیه می کنم؛ زیرا در سایر شهر ها مشروطه شکست خورد اما در تبریز مردم هفته ها مقاومت کردند و کمبود غذا و نان را تحمل کردند اما دست از مقاومت برنداشتند.

وی ادامه داد: همین اتفاق در سوسنگرد رخ داد و این بار قهرمان ستارخان نیست و شهید علی تجلایی است؛ عراق به کشور حمله کرده بود و چند شهر سقوط کرده بود و سوسنگرد محاصره شده بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در این حین در شهر فقط ۱۵۰ نفر باقی مانده بود و جنگ ادامه داشت‌ و کسی که این گروه ها را فرماندهی می کرد یک فرمانده تبریزی به نام شهید تجلایی است.

وی با تاکید براینکه بسیاری از فرماندهان از جمله حاج قاسم سلیمانی را شهید تجلایی آموزش داده است اظهار داشت: ما نباید از تحریم ها بترسیم بلکه باید از فروپاشی شهادت بترسیم. اگر در اقتصاد کشور همان روحیه وجود داشت الان در ایران در تورم نبود.

رضایی خاطر نشان کرد: تحریم ، جنگ اقتصادی می باشد که به تمامی خانه ها کشیده می شود و ایران می توانست در اوج تحریم ها رشد داشته  و فقیر هم  نداشته باشد چون فلسفه شهادت و انقلابی در کشور ما تضعیف شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید  توکل به خدا و اعتماد به نفس در جامعه اوج پیدا کند گفت: شهید تجلایی خدا را ارباب می دانست نه آمریکا را؛ او اعتماد به نفس داشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت:  در دفاع مقدس بعد از ۳۰۰ سال در جنگ پیروز شدیم؛ اما این پیروزی تنها پیروزی ما نیست. این موشک‌هایی که ۷۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر به هدف اسرائیلی اصابت می‌کند نتیجه دفاع مقدس است اما باز هم اصلی‌ترین پیروزی ما بازگشت اقتدار درونی و اعتماد به نفس به جوانان و فرماندهان ما است.

وی هنر دولت مردان را وارد کردن مردم به عرصه اقتصاد دانسته و گفت: امروز در چنین شرایطی هستیم که باید قیام اقتصادی داشته باشیم. در این فیلم دولت و مردم باید باهم باشند. هنر دولتمردان ما این است که شما مردم عزیز را وارد اقتصاد کنیم.

رضایی گفت: دو برنامه در دولت جدید داریم؛ باید ستاد تنظیم بازار به وجود آورده و اصلاحات اساسی در بخش کشاورزی، اقتصادی و….  انجام بگیرد.

انتهای پیام/