مطالبات شهرداری توسط نمایندگان تبریز در مجلس پیگیری می شود/ اقدامات شهرداری تبریز شایان تقدیر است
مطالبات شهرداری توسط نمایندگان تبریز در مجلس پیگیری می شود/ اقدامات شهرداری تبریز شایان تقدیر است
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات شهرداری جزو مواردی است که چه به صورت فردی و چه جمعی توسط نمایندگان تبریز در مجلس پیگیری می شود.

محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد شهرداری تبریز اظهار کرد: اقداماتی که شهردار تبریز گزارش آن را در جلسه شورای شهر داد، در ساماندهی امور اداری و اجرایی شهرداری تبریز نقش زیادی دارد.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال در حد چهار هزار میلیارد از مطالبات شهرداری برگشت داده شده که این موضوع جزو کارهای مهمی است که انجام شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایط فعلی و با وجود محدودیت منابع و مشکلات اداری و اجرایی قدم های خیلی خوبی برداشته شده است و به نظر من این اقدامات شهرداری تبریز شایان تقدیر است.

او در مورد مطالبات شهرداری از نمایندگان مجلس در خصوص اوراق مشارکت و تهاتر دولتی، گفت: این موارد پیگیری های اجرایی است که چه به صورت فردی یا جمعی از طرف نمایندگان مجلس تعقیب می شود، اما در کنار آنها یک سری اقداماتی است که باید در قانون گذاری مد نظر قرار بگیرد.

فرهنگی افزود: قانون اساسی برای شورای‌عالی استان ها ظرفیتی پیش بینی کرده است که بر اساس آن، خودشان مستقیما طرح و لایحه ارائه می دهند و ما نیز هر چیزی منعکس شود، پیگیری می کنیم. چنانکه قبلا درمورد درآمدهای پایدار شهرداری ها و موضوع مالیات بر ارزش افزوده تلاش کردیم.

نماینده مردم تبریز در پایان خاطرنشان کرد: مجلس کارش را می کند و اگر شورای نگهبان ایراداتی می گیرد نیز بحث دیگری است و ما اصرار و اصلاح می کنیم. اگر این کارها کانالیزه شود و با موضوعات و با جمع بندی های مشخص باشد، قطعا آثار مثبت آن بیشتر خواهد شد.

  • منبع خبر : شهریار نیوز