مراسم بزرگداشت شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز برگزار شد
مراسم بزرگداشت یاد و خاطره ۲۲ شهید کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز با حضور خانواده معظم شهداء و جانبازان این واقعه و رئیس دانشگاه تبریز، فرمانده سپاه عاشورا و مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز و مسئولین جهاد دانشگاهی استان در محل موزه شهدای ۲۷ دی برگزار گردید.

به گزارش شمس، دکتر صفر نصرالله زاده، رئیس دانشگاه تبریز ضمن تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهداء بویژه شهیدان کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز گفت: هر قدر برنامه و مراسم در خصوص بزرگداشت مقام و منزلت شهدا برگزار کنیم در مقابل ایثار و شأن والای شهداء ناچیز است و بایستی یاد و منزلت شهدا را با برنامه های متنوع و بیشتر ارج نهیم.

رئیس دانشگاه تبریز با استناد به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص جایگاه دانشگاه و منشأ سعادت جامعه بودن دانشگاه ها افزود: دانشگاهی که جامعه را به سوی سعادت رهنمون می کند همواره فرهنگ سازی و تولید فرهنگ می‌نماید و فرهنگ ایثار شهدا بایستی درجامعه و بالاخص در میان نسل جوان توسط دانشگاه ها ترویج یابد.

دکتر نصراله زاده روحیه ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی شهیدان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس را ستودنی وشایسته تحسین برشمرد و یادآور شد: در دورانی که کشورما توسط دشمنان مورد تهاجم قرارگرفته بود و سخت ترین تحریم های نظامی و اقتصادی بر کشور ما تحمیل می‌شد تعدادی ازجوانان برومند این کشور با حضور درکارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز ضمن از خودگذشتگی و ایثار، اقدام به تجهیز رزمندگان به سلاح های مورد نیاز کردند و ما همواره حسرت روزهای ایثار و مقاومت را می‌خوریم.

در ادامه مراسم، سردار اصغر عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا ضمن تمجید از شهدای دانشجو با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی علاوه بر عراق همه کشورهای شرق و غرب و ایادی منطقه ای آنها حضور مستقیم و غیر مستقیم داشتند، گفت: مردم قهرمان ایران از همه اقشار و طیف ها با همدلی، توسل به آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری و تآسی از حماسه امام حسین (ع) در عاشورا در مقابل دشمنان ایستادند و در حماسه شکست دادن استکبار جهانی همه اقشار جامعه با هم سهیم بودند.

سردار عباسقلیزاده، قشر دانشجو را از حماسه سازان و پیشگامان پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی توصیف کرد و خاطرنشان کرد: نگاه کلی به آمار شهدا نشان می‌دهد؛ بیشتر این عزیزان از قشر دانش آموز یا دانشجو بودند.

وی در ادامه افزود: شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز، نماد بارز این شهدا هستند که با جهاد خودکفایی زمینه تجارب موفق در جنگ و ساختن تسلیحات جنگی را فراهم نمودند به طوری که این تجارب در حال حاضر در جبهه مقاومت در مقابل داعش و تروریسم بین المللی برای کشورمان مفید است.

فرمانده سپاه عاشورا ضمن تمجید از شخصیت والای سردار مقاومت، شهید سلیمانی را تربیت یافته مکتب ولایت و اسلام توصیف کرد و افزود: از دانشگاه ها انتظار داریم جوانانی را تربیت نماید که در روزهای سخت کشور ایثار نمایند تا ما محتاج بیگانگان نشویم و همچنین بتوانیم در جبهه فرهنگی و اعتقادی، شبیخون فرهنگی را از بین برده و با اتحاد اقشار مختلف مردم و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در صحنه های مختلف در راه آرمان های انقلاب اسلامی زمینه ظهور حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) را فراهم نماییم.

قرائت پیام دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، تجلیل حضوری از خانواده های شهداء و جانبازان واقعه ۲۷ دی، اجرای چند قطعه حماسی توسط رزم نوازان سپاه عاشورا، اهداء کتاب «شنبه ۲۷ دی» به حاضرین از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همچنین به یاد ۲۲ شهید دانشکده فنی دانشگاه تبریز، ۲۲ محصول با تکنولوژی بالا، تولیدی واحد‌های فناور و دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه، با شعار “این راه همچنان ادامه دارد” ، در حاشیه مراسم به نمایش گذاشته شده بود.

انتهای پیام /