فعالیت ۳ پایگاه‌ اهدای خون تبریز در تاسوعا و عاشورا/ آذربایجان‌شرقی به اهدای مستمر خون نیاز دارد
فعالیت ۳ پایگاه‌ اهدای خون تبریز در تاسوعا و عاشورا/ آذربایجان‌شرقی به اهدای مستمر خون نیاز دارد
رسولی گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 6 مردادماه مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، پايگاه‌های مسجد كبود، نصف‌راه و آخوني تبريز و پايگاه‌هاي شهرستان‌هاي مراغه، ميانه و بناب در خدمت مومنان خیر و نوعدوست خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شمس، «مهدی رسولی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با اعلام اینکه خانم‌ها حداکثر ۳ بار در سال و آقایان حداکثر ۴ بار می‌توانند خون اهدا کنند، ادامه داد: توصیه می‌کنیم اهداکنندگان حداقل دو مرتبه در طول سال اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان‌شرقی در خصوص اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، توضیح داد: در حال حاضر در استان آذربایجان‌شرقی سه پایگاه انتقال خون در شهر تبریز و سه مرکز در شهرهای مراغه و میانه و بناب وظیفه جمع‌آوری، فرآوری و نگهداری و توزیع خون را بر عهده دارند.

وی افزود: عوامل اين مراكز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ مرداد ماه مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در پايگاه مسجد كبود، نصف‌راه و آخوني تبريز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ و در پايگاه‌هاي شهرستان‌هاي مراغه، ميانه و بناب از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۴.۳۰ در خدمت مومنان خیر و نوعدوست خواهند بود.

وی با بیان اینکه عمر نگهداری خون، ۳۵ روز است، گفت: صحیح نیست اهدای خون را به روزهای خاص موکول بکنیم، برخی بیماران چون تالاسمی‌ها، مادران باردار، ترومای نیاز به عمل جراحی نظیر تصادف همواره به دریافت خون احتیاج دارند و اهداکنندگان بایستی در طول سال و به‌صورت مستمر نسبت به اهدای خون مبادرت ورزند تا خون اهدایی در زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

رسولی از جامعه بانوان نیز خواست میزان مشارکت خود در اهدای خون بیشتر کنند، چرا که در مقایسه با آقایان سطح مشارکت و مراجعه بانوان برای اهدای خون کم است.

وی در پایان با اشاره به اینکه هم‌اکنون میزان ذخایر خونی استان نسبتاً مناسب بوده، عنوان کرد: مراکز انتقال خون به گروه‌های خونی منفی و A مثبت به علت کمیاب بودن این گروه‌های خونی بیشتر از سایر گروه‌ها نیاز دارند.

گفت‌وگو از: میلاد نوروزی

انتهای پیام /