اهدای ۳۰ هزار و ۷۵۲ واحد خون در آذربایجان‌شرقی
اهدای ۳۰ هزار و ۷۵۲ واحد خون در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان‌‌شرقی اعلام کرد: مردم این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۷۵۲ واحد خون برای نیازمندان اهدا کردند.

به گزارش شمس، مهدی رسولی امروز همزمان با روز اهدای خون افزود: در این مدت ۳۵ هزار و ۴۳۶ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در استان مراجعه کردند که تعدادی از آنان به علت حایز شرایط نبودن، موفق به اهدای خون خود نشدند.

وی با قدردانی از استقبال مردم برای نذر خون خود به نیازمندان در ایام ماه محرم امسال اظهار کرد: در ۱۰ روز از ماه محرم ۶ هزار و ۳۸۴ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد پنج هزار و ۲۷۷ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان‌ شرقی گفت: عوامل پایگاه‌های انتقال خون در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز برای خونگیری از اهداکنندگان خون در پایگاه‌های مسجد کبود، نصف‌راه و آخونی تبریز و پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های مراغه، میانه و بناب مشغول ارائه خدمت به مردم بودند.

رسولی ادامه داد: در روز‌های تاسوعا و عاشورا سه هزار و ۲۸۹ نفر برای نذر خون به این پایگاه‌ها مراجعه کرده بودند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۲۶ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

وی با اشاره به اینکه بانوان حداکثر سه بار و مردان حداکثر چهار بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند یادآور شد: بهتر است اهداکنندگان حداقل ۲ مرتبه در طول سال خون اهدا کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان ادامه داد: هم اکنون بانک خون استان به لحاظ نیاز به فرآورده‌های خونی در شرایط عادی قرار دارد و روزانه نیاز‌های خونی بیمارستان‌های استان را تامین می‌کند.

رسولی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد در ماه‌های آینده ذخیره خونی آذربایجان شرقی کاهش یابد از مردم نوع دوست استان خواست تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، این اداره کل را در تامین خون بیماران نیازمند یاری کنند.

انتهای پیام/