تعطیلی ۲ واحد خونگیری انتقال خون در تبریز و مراغه
تعطیلی ۲ واحد خونگیری انتقال خون در تبریز و مراغه
مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: واحدهای خونگیری پایگاه های انتقال خون «آخونی» در تبریز و انتقال خون مراغه تعطیل و به محل دیگری انتقال یافته است.

به گزارش شمس، مهدی رسولی با بیان اینکه تعطیلی این پایگاه ها به دلیل مشکلات ساختمانی بوده است، افزود: واحد خونگیری پایگاه انتقال خون آخونی تبریز از شهریور امسال تعطیل و به پایگاه انتقال خون نصف راه منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون مراغه نیز پس از تعطیلی به محل نگارخانه شهرداری این شهر منتقل شده است، اظهار داشت: اهداکنندگان خون می توانند برای اهدای خون خود به محل های جدید این پایگاه ها مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون علاوه بر این پایگاه ها، ۲ پایگاه انتقال خون در مسجد کبود تبریز و پایگاه انتقال خون شهرستان میانه برای ارایه خدمات به اهداکنندگان خون فعال بوده و آماده پذیرش از علاقه مندان به اهدای خون هستند.

رسولی، با بیان اینکه روند اهدای خون باید در طول سال ادامه یابد، ادامه داد: با توجه به اینکه بیماران خونی و مجروحان و مصدومان حوادث و سوانح همواره نیازمند خون هستند برای تامین نیازهای خونی این افراد، اهدای خون باید در طول سال استمرار یابد.

وی با اشاره به مشارکت پایین بانوان نسبت به آقایان در اهدای خون به نیازمندان و بیماران، یادآوری کرد: بانوان استان نیز شایسته است همپای آقایان در امر اهدای خون مشارکت داشته باشند.

گفتنی است؛ آذربایجان شرقی دارای ۲ پایگاه انتقال خون در تبریز و یک پایگاه در هر یک از شهرستان های مراغه و میانه است.