فرهنگ دفاع مقدس را باید برای نسل جوان تبیین و ترویج دهیم/پدران و مادران شهدا اسطوره های صبر و مقاومت اند
فرهنگ دفاع مقدس را باید برای نسل جوان تبیین و ترویج دهیم/پدران و مادران شهدا اسطوره های صبر و مقاومت اند
امام جمعه تبریز گفت: وظیفه ماست که فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین و ترویج دهیم.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص اهمیت و توجه ویژه به دفاع مقدس اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس وظیفه اصلی ماست و باید ایام پیروزی رزمندگان اسلام را در هفته دفاع مقدس گرامی داریم چرا که ایران بر دشمنان خود در جنگ هشت ساله تحمیلی پیروز شد.

وی افزود: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی، سه هدف براندازی نظام اسلامی در ایران، تجزیه کشور به ویژه استان خوزستان و تسلط بر نفت منطقه را دنبال می کرد و ایران با رشادت های رزمندگان اسلام بر این جنگ پیروز شد و توانست دشمن را از خاک خود بیرون کرده و دسیسه های دشمنان را خنثی کند و در این جنگ دشمن به هیچ یک از اهداف خود نرسید.

وی گفت: در جنگ ایران با عراق، عراق تنها کشوری نبود که با کشورمان می جنگید، بلکه اکثر کشورها در پشت پرده جنگ و ایران حضور داشتند، کشورهایی چون آمریکا حمایت اطلاعاتی از عراق می کرد، شوروی حمایت تجهیزات جنگی، فرانسه در تامین هواپیماهای پیشرفته، آلمان در تامین تجهیزات شیمیایی عراق را حمایت می کردند و اعراب منطقه حمایت های مالی از عراق می کردند، با این حال ایران توانست بر دشمنان خود پیروز شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ما باید در ایام هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داریم، عده ای می خواهند یاد شهدا و حتی اسم شهدا را حذف کنند، وظیفه ماست  که یاد و خاطره و اسامی شهدا را حفظ کنیم، سال به سال باید نسبت به سال های قبل، یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس را بیشتر گرامی داریم.

وی بر ضرورت و اهمیت تببین فرهنگ شهید و شهادت و دفاع مقدس در بین نسل جوان تاکید کرده و اظهار کرد: وظیفه ماست که فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین و ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا در محلات، خیابان های شهر،  اقدام مهمی برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت است، اعلام کرد: تقویت موزه های دفاع مقدس نیز اقدام مهمی در جهت ترویج و حفظ فرهنگ دفاع مقدس است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: برای اینکه فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را در بین نسل جدید و جوانان ترویج دهیم، باید راهیان نور را در بین جوانان تقویت کنیم همچنین خاطرات و وصیت های شهدا را منتشر کرده  و در اختیار دانش آموزان و نسل جدید قرار دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: باید از پدران و مادران شهدا که اسطوره های مقاومت و صبر هستند، تجلیل کنیم.
  • نویسنده : المیرا جلیلی