عدالت در پرداختی‌‌ها با طرح ساماندهی کارکنان دولت/ مجلس به دنبال برچیده شدن شرکت‌های واسطه‌ای
عدالت در پرداختی‌‌ها با طرح ساماندهی کارکنان دولت/ مجلس به دنبال برچیده شدن شرکت‌های واسطه‌ای
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، ضمن اعلام حمایت خود از طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: با این مصوبه مجلس عدالت در پرداخت‌ها و قطع دست شرکت‌های واسطه‌‎ای تحقق می‌‎یابد.

به گزارش شمس، علیرضا منادی سفیدان ضمن حمایت از طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار کرد: با اجرای این مصوبه مجلس،  اظهار کرد: با اجرای این مصوبه مجلس، بخش خصوصی و شرکت‌های واسطه تأمین نیرو در ارگان‌های دولتی که موجب تبعیض‌های مختلف می‌شدند، حذف خواهند شد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا این طرح منجر به برقراری عدالت در نهادها و دستگاه‌های دولتی می‌شود، افزود: مجلس با رأی بالایی که به این مصوبه داد، تأکید کرد که قراردادهای مختلف در نهادها و دستگاه‌های دولتی اعم از شرکتی، حجمی، قراردادی، پیمانی و موقت جمع و این قراردادها با عدالت محوری ساماندهی شود.

وی ادامه داد: اکنون شاهد هستیم با وجود اینکه نیروهایی با شرح یکسان در یک محیط کار فعالیت دارند، اما رابطه استخدامی و پرداختی به آن‌ها متفاوت است که مسئله موجب نارضایتی کارکنان دولت بوده و به دور از عدالت است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: این طرح موجب برچیده شدن شرکت‌های واسطه‌ای خواهد شد که رقم قابل توجهی از پرداختی‌ها نصیب این شرکت‌های واسط می‌شود، طبیعتاً این شرکت‌ها که اکثرا با رانت و نفوذ ایجاد شده‌اند پس از اجرای این قانون برچیده خواهند شد و دولت رابطه استخدامی مستقیمی با کارکنان خود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این مصوبه ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی ندارد، افزود: این شرکت‌ها بخش قابل توجهی از هزینه‌ای که دولت باید به کارکنان بپردازد را دریافت می‌کنند که با اجرای این مصوبه مجلس، اگر تمام این هزینه‌‎ها به کارکنان به صورت مستقیم پرداخت شود، علاوه بر ایجاد رضایتمندی برای افراد هدف مصوبه، هیچ گونه بار مالی برای دولت نیز نخواهد داشت بلکه ممکن است با مدیریت صحیح شاهد کاهش هزینه‌ها و بار مالی دولت در این حوزه باشیم.

پایان پیام/