فاز دوم انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه دهه فجر افتتاح می‌شود
فاز دوم انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه دهه فجر افتتاح می‌شود
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به انتقال آب از سد «کانی‌سیب» به دریاچه ارومیه گفت: فاز دوم این طرح نیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش شمس، محمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در سومین کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز  اظهار کرد: جلسه ای با حضور اکثر نمایندگان استان برگزار کردیم و تصمیمات خوبی در زمینه دریاچه ارومیه گرفته شده است که از آن جمله می توان به طرح تبدیل مصوبات دریاچه ارومیه به قانون اشاره کرد.

وی گفت: بخش عمده بحران پیش آمده در حوزه دریاچه ارومیه ناشی از عدم مدیریت منابع و مصارف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است. در این زمینه باید تکلیف چاه های غیر مجاز در این حوزه مشخص شود.

میرتاج‌الدینی با اشاره به انتقال آب از سد «کانی‌سیب» به دریاچه ارومیه گفت: فاز دوم این طرح  نیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

فاصله بین نظام مطالعاتی و نظام اجرایی

روح‌الله متفکر آزاد؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: مسائل زیست محیطی تا زمانی که تبدیل به معضل نشوند، مورد توجه قرار نمی گیرند.

وی تشکیل ستاد احیای دریاچه ار ومیه را قدم مبارکی دانست و افزود: متاسفانه فاصله بین نظام مطالعاتی و نظام اجرایی زیاد است.

وی گفت: ما نباید نظم طبیعت را به هم بریزیم و با قطع اقداماتی که در خشک شدن دریاچه نقش داشته اند، دریاچه به مرور زمان می تواند خود را احیا کند. قطعا سیاستگذاری های افراطی در این زمینه جوابگو نخواهد بود.

پایان پیام/