شورای شهر تبریز هنوز در الفبای مدیریت شهری و حاشیه نشینی مانده است/ باسمنج نیاز به نسخه پیچی ندارد
شورای شهر تبریز هنوز در الفبای مدیریت شهری و حاشیه نشینی مانده است/ باسمنج نیاز به نسخه پیچی ندارد
داداشی بیان داشت: شورای شهر تبریز خیلی زرنگ باشند، مشکلات حاشیه نشینی محلات تبریز که جمعیت هریک از آنها بیشتر از بعضی شهرستان‌هاست و مشکل نیروهای مازاد شهرداری، مشکلات عدیده در داخل شهر و... را حل بکند!

به گزارش شمس، نایب رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تا قبل از ایجاد بخش باسمنج، شورانشینان محترم اصلا باسمنج را به حساب نمی آوردند حالا چه اتفاق افتاده که شهرداری ویژه می‌زنید و تشویش اذهان عمومی می کنید؟

وی افزود: شورای شهر تبریز خیلی زرنگ باشند، مشکلات حاشیه نشینی محلات تبریز که جمعیت هریک از آنها بیشتر از بعضی شهرستان‌هاست و مشکل نیروهای مازاد شهرداری، مشکلات عدیده در داخل شهر و… را حل بکند بهتر از الحاق باسمنج است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج، تصریح کرد: مناطق و زمین های منطقه باسمنج روی خط گسل واقع شده اند و شهرک سازی در این منطقه عملا مغایر با مصوبه شورای عالی شهرسازی است و هنوز در طول سی سال مشکل فاز دو حل نشده وناتمام مانده و تا قیامت هم قابل حل نیست. حال توسعه باسمنج پیشکش شما باشد.

وی اظهار داشت: آذربایجان سر ایران و تبریزقلب اذربایجان است و نباید با مدیریت و افکار غلط، شهر باسمنج و حومه اش را همچون تبریزبه بتن شهر تبدیل کنیم و با یک نگاه منطقی شهر باسمنج باید به عنوان تنفس گاه طبیعی منطقه حفظ شود که مصلحت شهرستان تبریز هم این است. همچنان شهرداری تبریز کسری بودجه خود را با فروش امتیازهای فاز دو و فاز سه خاوران تامین می‌کند زمین هایی که گاها وجود خارجی ندارند!

داداشی با بیان اینکه باعملکرد مشهود معاونت خدمات شهری، عوامل برزنی و تخلف یابی شهرداری تبریز کل منطقه باسمنج به بتن شهر تبدیل می گردد بیان داشت: همانطور که مناطق حاشیه شهر تبریز در سایه بی تدبیری برخی از مدیران شهری ایجاد شده است، خواهش اهالی شهر باسمنج این است که دست از سر ما بردارید.

وی ادامه داد: توصیه دوستانه ای برای برخی آقایان شورانشین تبریز دارم که لطفا در نحوه اظهارات خودتان تجدید نظر کنید، بنده به عنوان یک همشهری سوال می کنم که به حدی رسیده اید که اقدامات استانداری را غیر قانونی و مصوبه هییت محترم وزیران را غیر قانونی اعلام می کنید؟ آیا یک عضو شورای شهر می تواند به مصوبه هییت محترم وزیران ایراد وارد کند؟ دیگر زمان عوام فریبی و انجام افعال پوپولیستی تمام شده است،

داداشی اضافه کرد: ایجاد بخش باسمنج اقدامی منطقی و سنجیده از سوی دولت بوده و مخالفت برخی ها به این دلیل است که بجز قطع منافع عده ای آنهم غیر قانونی سودی به شهر و شهرداری تبریز ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج؛ این شهر را شهر انقلابی، شهر دلاوران با قدمت بیش از هزار سال و شهری با قدمت هفتاد سال و تاریخی مستقل و منحصر به خود دانست و گفت: در طول این مدت ها شهرداری باسمنج که به صورت مسالمت امیز در طول تاریخ درکنار شهر تبریز با وجود کم لطفی ها از طرف مسولین شهر تبریز آغوشش را به روی اهالی منطقه بالخصوص مردم شهر تبریز باز کرده و همیشه به صورت مسالمت آمیز با آنها رفتار کرده و بهترین زمین های زراعی خود را در اختیار دکل های برق، اتوبان، قطار، خطوط گاز و… قرار داده و بیش از پنجاه سال است که منطقه باسمنج به صورت تفرجگاه در اختیار اهالی شهر تبریز قرار دارد.

وی افزود: ۲۵درصد از آب شرب شهر تبریز را منطقه باسمنج بدون هیچ منت تامین می کند و این در حالی است که تقریبا کشاورزی منطقه به همین دلیل یعنی از بین رفتن قنات ها و آبهای زیر زمینی نابود می شود.

داداشی در توصیه‌ای به شورای شهر تبریر و شهردار تبریز گفت: بیایید از شهرداری باسمنج حمایت کنیم تا بحث منطقه ویژه گردشگری و توریستی شهر باسمنج به تصویب برسد و با اینکار دو مساله کلانشهر تبریز یعنی حفظ فضای سبز و باغات منطقه و دیگری منطقه توسعه منطقه باسمنج و همچنین یک منطقه گردشگری برای شهر تبریز هم تامین می شود.

وی در خاتمه گفت: با تعامل و همکاری باید برای توسعه منطقه باسمنج تلاش کرد تا بتن شهر تبریز با حفظ مناطق بکر و سبز و ایجاد منطقه گردشگری عملا جانی دوباره بگیرد.

انتهای پیام /