دستگیری سارقان گلزار شهدا آرامستان بقائیه مارالان/ شروع ترمیم ویترین آلومینیومیِ شهدا
دستگیری سارقان گلزار شهدا آرامستان بقائیه مارالان/ شروع ترمیم ویترین آلومینیومیِ شهدا
لاهیجانی گفت: در حال حاضر از حدود ۸۰ ویترینی که سرقت شده، حدودا ۴۰ مورد ترمیم شده و باقی ویترین‌ها نیز ظرف روزهای آینده ترمیم و جاگذاری خواهند شد و امیدواریم شرمنده خانواده شهدا نباشیم.

به گزارش خبرنگار شمس، در پی انتشار تصاویر ارسالی مخاطبین تحت عنوان «سرقت ویترین‌های آلومینیومی گلزار شهدای آرامستان بقائیه مارالان تبریز» در این رسانه، به سراغ مسئول هیئت امنای آرامستان بقائیه تبریز رفتیم.

«غلامحسین لاهیجانی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به این تصاویر عنوان کرد: حفظ حرمت قبور همواره دارای حساسیت و کانون توجه بوده است؛ اما ظرف مدت اخیر بعضا شاهد اقداماتی همچون سرقت ویترین گلزار شهدا بوده‌ایم که تدابیر تاثیرگذاری را اجرایی کرده‌ایم.

وی افزود: برای اولین بار ۲۳ مهر امسال در این آرامستان سرقت اتفاق افتاد که همکاران سارق را دستگیر و تحویل کلانتری محل دادند و کلانتری هم گفت این موضوع باید شاکی خصوصی داشته باشد!
تعدادی از خانواده‌های شـهید را متقاعد کردیم که شکایت کنند، اما برخی تمایلی به پیگیری و برو و بیا نداشتند.

۸ آبان‌ماه نیز نیز یک سرقت دیگر اتفاق افتاد و از طریق هماهنگی که با کلانتری و بسیج داشتیم شبانه ۱۱ نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

دو شب گذشته نیز ۳ نفر قصد سرقت داشتند که باز هم دستگیر و تحویل کلانتری شدند.

مسئول هیئت امنای آرامستان بقائیه تبریز با بیان اینکه پس از این اتفاقات، با بنیاد شهید جلسه‌ای داشتیم و موضوع را بررسی و پیگیری کردیم، گفت: تصمیم بر این شد که تعداد نگهبانان را افزایش دهیم؛ همچنین کار ترمیم و اصلاح ویترین مزار شهدا را سریعاً انجام بدهیم.

وی در پایان بیان داشت: در حال حاضر از حدود ۸۰ ویترینی که سرقت شده، حدودا ۴۰ مورد ترمیم شده و باقی ویترین‌ها نیز ظرف روزهای آینده ترمیم و جاگذاری خواهند شد و امیدواریم شرمنده خانواده شهدا نباشیم.

گفت‌وگو از میلاد نوروزی

انتهای پیام /