دستورات اجرایی رییس جمهور شجاعانه و راهگشاست/ یارانه ۴۰۰ هزار تومانی تاثیر خود را در ماه‌های آینده نشان خواهد داد
دستورات اجرایی رییس جمهور شجاعانه و راهگشاست/ یارانه ۴۰۰ هزار تومانی تاثیر خود را در ماه‌های آینده نشان خواهد داد
نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آماده کارهای بزرگ است،گفت: دستورات اجرایی رییس جمهور شجاعانه و راهگشاست.

به گزارش شمس، محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه دستورات اجرایی رییس جمهور پشتوانه کارشناسی دقیق دارد و خلق‌الساعه نیست، گفت: تیم اقتصادی دولت و هیات دولت مدت‌ها روی این دستورات اجرایی کار کارشناسی انجام داده‌اند رییس جمهور هم با توجه به اشرافی که به مسائل کشور دارد این دستورات را صادر می‌کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: آیت‌الله رییسی پیش از این به عنوان رییس قوه قضاییه در جلسه سران قوا حضور می‌یافتند و در انتخابات ریاست جمهوری هم اعلام کردند «بسیاری از فسادها در برنامه‌ریزی‌ها و اجرا بود لذا به دولت آمدم تا جلوی تخلفات را از چشمه بگیرم»

نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: رییس جمهور برای حل مشکلات کشور برنامه دارد و زمانی که شرایط لازم فراهم می‌شود دستورات اجرایی لازم را صادر می‌کند این دستورات با پیگیری و شجاعت صادر می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله دستورات اجرایی دقیق، اجرایی و شجاعانه رییس جمهور، دستور مقابله با کرونا، آزادسازی سواحل دریاها، رفع انحصار، و آزادسازی واردات خودرو بود.

وی رفع فقر مطلق را از مهمترین دستورات اجرایی ریس جمهور خواند و گفت: یارانه ۴۰۰ هزار تومانی که به هر یک از افراد خانوارها اختصاص یافت نقش مهمی در رفع فقر مطلق دارد و در ماه‌های آینده این یارانه نقش خود را در کاهش ضریب جینی نشان خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه فقر مطلق با این تصمیم اجرایی رییس جمهور ریشه‌کن شده است، گفت: یارانه نقدی کمک خوبی به مددجویان کمیته امداد بود و موجب ریشه‌کن شدن فقر مطلق شد. رییس جمهور نشان داد برای کارهای بزرگ آماده است و دنبال ادامه روند موجود نیست.

وی اظهار داشت: ‌آیت‌الله رییسی برای مقابله با فساد بزرگ ارز ترجیحی دستور اجرایی اصلاح ارز ترجیحی و اختصاص یارانه به مردم را صادر کرد. باید دولت خود را برای گام‌های بعدی آماده کند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از افزایش قیمت کالاهایی که مشمول ارز ترجیحی نبودند از وزارت صنعت، معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی خواست بر قیمت کالاها نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/