درخشش دانشگاه تبریز در کسب عناوین برتر ایران و جهان
درخشش دانشگاه تبریز در کسب عناوین برتر ایران و جهان
دبیر کمیته علم سنجی دانشگاه تبریز از درخشش این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی جهانی کیو اس ۲۰۲۳ در کسب رتبه‎‌های برتر ایران و جهان خبر داد.

به گزارش شمس، رسول زوارقی رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و انتشارات دانشگاه تبریز و دبیر کمیته علم سنجی دانشگاه از درخشش این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی جهانی کیو اس ۲۰۲۳ در کسب رتبه‎‌های برتر ایران و جهان در رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت و تولید، کشاورزی و جنگلداری و شیمی خبر داد.

وی اظهار کرد: براساس اعلام نظام رتبه‌بندی جهانی کیو اس ۲۰۲۳، دانشگاه تبریز در رشته‌ مهندسی برق و الکترونیک رتبه‌ ششم در ایران و ۴۵۱ تا ۵۰۰ در جهان را به خود اختصاص داد. همچنین این دانشگاه در رشته‌های مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت و تولید نیز حائز رتبه‌ سوم در ایران و ۳۰۱ تا ۳۵۰ در جهان شد.

زوارقی ادامه داد: دانشگاه تبریز در رشته‌های کشاورزی و جنگلداری نیز موفق به کسب رتبه‌ سوم در ایران و ۳۵۱ تا ۴۰۰  در جهان شد و در حوزه‌ی موضوعی شیمی  رتبه‌ی چهارم در ایران و ۵۰۱ تا ۵۵۰ در جهان را از آن خود کرد.

دبیر کمیته علم سنجی دانشگاه تبریز یادآور شد: مبنای ارزیابی‌های نظام رتبه‌بندی QS، مقالات انتشاریافته و استنادهای دریافتی در نشریات نمایه‌ شده در پایگاه اسکوپوس و اعتبارسنجی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده از سوی این نظام رتبه‌بندی از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، کارفرمایان، و دانشگاهیان است.

بر اساس این گزارش، دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۰ هزار  نفر دانشجو و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال‌غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسوولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/