دانشگاه باید تعاریف مشخصی در زمینه‌ی هنجارهای توسعه‌ی پایدار ارائه دهد
دانشگاه باید تعاریف مشخصی در زمینه‌ی هنجارهای توسعه‌ی پایدار ارائه دهد
محمد کلامی گفت: دانشگاه باید در تعریف کیفی، تعاریف مشخصی در زمینه‌ی هنجارهای توسعه‌ی پایدار ارائه دهد تا بتوانیم انسان‌های بزرگی را در دانشگاه پرورش دهیم.

به گزارش شمس، معاون همانگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در آیین معارفه رئیس دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور و نسل سوم کارآفرین بودند و دانشگاه‌های نسل چهارم باید تمدن ساز باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه باید در تعریف کیفی، تعاریف مشخصی در زمینه‌ی هنجارهای توسعه‌ی پایدار ارائه دهد تا بتوانیم انسان‌های بزرگی را در دانشگاه پرورش دهیم و همچنین، باید در زمینه‌ی هنجارهای پایدار نیز حضور پررنگی هم داشته باشد.

محمد کلامی افزود: در گذشته علوم به صورت طولی پیشرفت کرده بود. اکنون نیز علوم بین رشته‌ای باید تقویت شود که حمایت‌های ویژه دانشگاه‌ها را طلب می‌کند تا بتواند تحولات و نیازهای اقتصادی را رصد کرده و یاری‌گر توسعه‌ی پایدار کشور باشد.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان نیز حمایت کنند و به شعار سال توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه دانشگاه خاستگاه اصلی این موضوع است و از وزارت علوم درخواست می‌کنیم، بودجه‌ی ویژه‌ای در زمینه‌های دانش بنیان اختصاص دهد تا بتوانیم کالاهای قابل عرضه‌ی جهانی را تولید کنیم.

انتهای پیام /