خریداران خودرو به دفاتر اسناد مراجعه کنند
خریداران خودرو به دفاتر اسناد مراجعه کنند
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گفت: طبق قانون نقل و انتقال وسایل نقلیه باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام شود.

به گزارش شمس، «محمد افخمی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خط قرمز ما قانون است، اظهار داشت: در ماده ۲۹ تصریح شده نقل و انتقال وسایط نقلیه باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی صورت گیرد.‌

وی افزود: در جامعه با فرافکنی سوءتعبیر ایجاد کردند، برخلاف هجمه‌ها هزینه‌هایی که در دفترخانه اخذ می‌شود جیب سردفتر نمی‌رود و بخش اعظم آن به‌عنوان مالیات و دارایی به خزانه دولت واریز می‌شود.‌

مدیرکل ثبت اسناد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: با رویه‌ی فعلی و عدم ثبت رسمی اسناد نقل و انتقال خودرو، در آینده باید تبعات سنگینی پس دهیم. اگر خودرویی با برگ سبز معامله شود و خانم فروشنده مهریه‌اش را به‌اجرا بگذارد، خودرو خریدار توقیف می‌شود و به مشکل خواهند خورد چراکه شورای ثبت و دستگاه قضا کسی که سند رسمی دفترخانه‌ای به‌نام اوست را مالک خودرو می‌شناسد.

وی تاکید داشت: به‌نظر بنده ماده ۲۹ نیازمند تفسیر نیست و مجلس نیز باید پاسخگو باشد. هرچند کمیسیون قضایی مجلس با ما هم‌نظر است و اظهارات یک نماینده ملاک نیست.

گفتنی است بنابر ادعای رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان‌شرقی از ۱۳ دی ماه طبق قانون راهنمایی و رانندگی هنگام تعویض پلاک علاوه بر اخذ حق‌الزحمه شخصی‌شان مالیات و دارایی را نیز اخذ خواهند کرد و دیگر ثبت اسناد این هزینه‌ها را نخواهد گرفت.

انتهای پیام/