حضور دانشجویان در تریبون های آزاد با شجاعت تمام، از دستاوردهای نظام است/ باید از حکمرانی سنتی به حکمرانی علمی عبور کنیم
حضور دانشجویان در تریبون های آزاد با شجاعت تمام، از دستاوردهای نظام است/ باید از حکمرانی سنتی به حکمرانی علمی عبور کنیم
رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم برای حل مشکلات مبتلابه کشور گفت: دولت، قابل اعتماد بوده و در حال فعالیت جدی برای رفع مسایل و مشکلات است.

به گزارش شمس، روح الله متفکر آزاد امروز پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جمع خبرنگاران افزود: اینکه امروزه دانشجویان دانشگاه های ما در تریبون های آزاد بدون لکنت زبان و با شجاعت تمام در مقابل مسوولان حرف شان را می زنند، از دستاوردهای نظام بوده و نشان می دهد که ما دیکتاتور نیستیم.

وی یادآوری کرد: ما در سه ماه گذشته ۱۰۰ نفر شهید در اغتشاشات داشتیم، ولی به پلیس و نیرو های انتظامی اسلحه پینت بال دادیم تا مبادا خون از دماغ کسی جاری شود.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی علم در کشور ما در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و امیدآفرین بوده است، ادامه داد: ما همپا با دنیا باید از حکمرانی سنتی به حکمرانی علمی عبور کنیم.

متفکر آزاد گفت: در مجلس شورای اسلامی در خصوص دو سه موضوع اصلی تمرکز کردیم که عمده آن بیکاری فارغ التحصیلان بود که روند افزایشی داشته است.

وی یادآوری کرد: به رغم همه مشکلات، ایران رتبه شانزدهم دنیا در تولید علم را دارد؛ در حالی که قبل از پیروزی انقلاب کمتر از ۴۰۰ عنوان مقاله سالانه در دانشگاه ها تولید می شد، این رقم اکنون به بیش از ۲ هزار عنوان رسیده است.

وی افزود: اکنون با نبرد ترکیبی و شناختی مواجه هستیم؛ بیشتر گرفتار مشکلات داخلی هستیم و اینکه برخی ها شب و روز پمپاژ یأس می کنند، اقدام نادرستی است که باید اصلاح شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام ما مردمی است و مسوولات برخاسته از بطن مردم هستند و پس از اتمام مسوولیت شان نیز به میان مردم باز می گردند.

وی ادامه داد: به هر حال کشور ما در طول این سال ها، دستاوردهای شگرفی داشته که دشمنان تلاش می کنند آنها را کمرنگ و وارونه جلوه دهند.

وی با بیان اینکه باور کنشی، فعالیت های ما را معنادار می کند، اضافه کرد: به هر حال باید بپذیریم ۲ برابر سهم خود در أنیا علم تولید کرده ایم.

وی با اشاره به دوران کرونا و نحوه مدیریت آن گفت: موفقیت های علمی ایران و دستاوردهای علمی مربوط به کرونا موجب شد تعداد فوتی های کرونایی ما از ۷۵۰ نفر در روز به صفر برسد، در حالی که هم اکنون در آمریکا تعداد فوتی های کرونا سه رقمی است.

متفکر آزاد با اشاره به دیگر خدمات مثبت دولت سیزدهم گفت: دولت آمده تا به مردم و نظام خدمت کند و اکنون تولید نفت از ۲۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که تاثیرات اقتصادی آن در حال بروز است.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم در هفت ماهه امسال ۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی های قبلی را پرداخت کرده و تورم را از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد از شهریور پارسال در شهریور امسال

وی با اشاره به برخی اقدامات و عملکرد مجلس ادامه داد: قانون دوم دانش بنیان در مجلس پس از ۱۰ سال مصوب شد؛ ارتباط صنعت و دانشگاه را نیز در این ارتباط مجلس ریل گذاری کرد و از طرفی با اقدامات مجلس، کاری کردیم که قراردادها بین دانشگاه ها و بخش صنعت سودآور شود.

وی تاکید کرد: ۱۵ کشور پیرامونی ایران دارای ۷۰۰ میلیون جمعیت هستند که در مجلس برای صادرات محصولات تولیدی کشورمان به این بازار ریل گذاری شد.

انتهای پیام/