توقف «اُمیکرون» در آذربایجان شرقی/ سرعت واکسیناسیون در استان کُند است
توقف «اُمیکرون» در آذربایجان شرقی/ سرعت واکسیناسیون در استان کُند است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون ۸۳.۵ درصد افراد بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش شمس، عباسعلی درستی اظهار داشت: دریافت مرحله اول واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی به ۹۲.۵ درصد رسیده که البته به کندی پیش می‌رود؛ واکسیناسیون مرحله سوم واکسن کرونا نیز برای افراد بالای ۱۸ سال این استان نیز به بیش از ۱۷ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: ۸۱.۵ درصد زنان باردار آذربایجان شرقی هم دز اول و ۴۷.۵ درصد هم دوزدوم واکسن را دریافت کردند.

راستی خاطرنشان کرد: زنان بارداری که برای مرحله سوم واکسن کرونا اقدام می‌کنند باید ترجیحاً به ۱۲ هفتگی بارداری رسیده باشند؛ البته برای تزریق دُزهای اول و دوم نیز همین ترجیح بعد از دوازده هفتگی اعلام شده است.

وی همچنین با اشاره به روند نزولی ابتلا و فوتی کرونا در آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۲۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌‌‌های استان بستری هستند و روزانه سه تا چهار نفر فوت می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: اکنون ۷۵ بیمار کرونایی در بخش‌‌‌های ویژه و ۳۷ نفر زیر ونتیلاتور بستری هستند.

درستی خاطرنشان کرد: روزانه در آذربایجان شرقی حدود ۴۵ تا ۶۰ آزمایش کرونا مثبت اعلام می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم باید با جدیت پروتکل‌‌‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از توسعه و شیوع سویه اُمیکرون در آذربایجان شرقی جلوگیری شود، یادآور شد: تاکنون مواردی از ابتلا به سویه جدید کرونا، اومیکرون در شهرستان‌‌‌های تبریز و هریس مشاهده شده است.

انتهای پیام/