توجه به مطالبات مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی، اولویت مهم مدیریت شهری
توجه به مطالبات مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی، اولویت مهم مدیریت شهری
شهردار تبریز گفت: برنامه‌ مدیریت شهری تبریز برای اداره شهر، بر اساس فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تدوین شده است.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در دیدار با ائمه جماعات و خانواده‌های معظم شهدای حوزه شهرداری منطقه ۲، اظهار کرد: مدیران شهرداری تبریز در قالب قرارهای خدمت پنج‌شنبه‌ها در مناطق حضور می‌یابند و بنای این قرار خدمت، حضور ما در مناطق و دعوت از مسئولان استانی و شهری و آقای استاندار و فرماندار و … است تا موضوعاتی که سال‌های سال در آن منطقه وجود دارد، تسهیل یافته و با سرعت بیشتری رفع شود.

وی ادامه داد: ملاقات‌های عمومی و دیدارهای جداگانه‌ با مردم، بازدیدها و احصای مشکلات توسط معاونان از جمله اقدامات قرار خدمت است که در دور دوم قرار خدمت نیز این مسائل را پیگیری می‌کنیم.

شهردار تبریز عنوان کرد: مدیریت شهری فعلی برنامه‌ای که برای اداره شهر ارائه کرده است، بر اساس فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که در بیست سال گذشته بیان شده است. این موارد را جمع بندی کردیم تا با نقشه مناسبی در اداره امور شهر حرکت کنیم.

وی افزود: در مملکتی زندگی می‌کنیم که نیروهای ارزشی در آن زندگی می‌کنند. یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم ما سنجش رضایت عمومی و توجه به مطالبات مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی است. ما باید روشی برای احصای مطالبات مردمی داشته باشیم.

هوشیار گفت: اگر مدیریت نگاه از بالا باشد، موجب رضایت مردمی نخواهد شد. اولین اقدام ما تقسیم تبریز به ۳۵ ناحیه بود و امروز نیز اولین ناحیه در منطقه ۲ افتتاح و راه‌اندازی شد. بودجه سال آتی را در سه بخش ناحیه محوری، منطقه و شهرداری کلانشهر تبریز تدوین می‌کنیم.

وی ادامه داد: دور دوم قرار خدمت شهرداری تبریز پشت میز نخواهد بود و در محلات حضور خواهیم یافت. هم ما و هم نمایندگان مردم در شورا و مجلس در محلات مختلف حضور یافته و مشکلات مردمی را احصا می‌کنیم. در این راستا قدم اول ناحیه‌محوری بود و در مرحله بعدی، یکصد مسجد را شناسایی کردیم که آنها را محور قرار خواهیم کرد تا این مساجد مشکلات را احصا کنند و ما بر اساس آن وارد بحث بودجه شویم.

شهردار تبریز اظهار کرد: بهترین خاستگاه‌های ما مساجد است. در ایام محرم از هیئت‌هایی که در مساجد برنامه اجرا می‌کنند، حمایت می‌کنیم چراکه می‌خواهیم کارکردهای اجتماعی در مساجد متبلور شود. در حوزه کسب و کار و اشتغالزایی کلاس‌هایی نیز در مساجد برگزار می‌کنیم. بیمه سلامت را نیز پیگیر هستیم که این امر در مساجد صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش نیز برنامه‌های ورزشی را با محوریت مساجد اجرا می‌کنیم. در هر حوزه‌ای، اگر نیاز به آموزش باشد، حاضریم در مساجد کمک کنیم. این نگاه و اصل را مدنظر داریم که به سمت جوانگرایی برویم و از ظرفیت انسان‌های مومن و بادانش استفاده کنیم.

هوشیار با تاکید بر اینکه به دنبال تربیت مدیران جوان هستیم، گفت: برای مدیران نواحی، الزام کردیم که حتما باید زیر چهل سال باشد. نگاهی که مدیریت شهری جدید دارد، گذر از نگاه خدماتی به نگاه تاثیرگذاری در مسائل اجتماعی است که یکی از مصادیق آن، جهاد تبیین در بحث انقلاب اسلامی است. اکنون دشمن به دنبال فرسودگی توان ما و به خصوص نیروهای انقلابی ما است.

وی افزود: امروز بزرگترین خدمت به انقلاب، کسب رضایت مردمی و ارائه خدمات به مردم است. ما باید با این کارها ظرفیت تمام مجموعه‌ها را پای کار بیاوریم و اثرگذاری آنها را ببینیم. برنامه ما برای شورای شهر، کپی برداری نیست و ما در برنامه خود از تمام فرمایشات حضرت آقا در بیست سال گذشته بهره برده‌ایم. حضرت آقا تاکید دارند که شهرداری از رویکرد خدماتی خارج شده و کارکرد اجتماعی داشته باشد.

شهردار تبریز یادآور شد: بهترین مکان برای تربیت جوانان مومن، متعهد و انقلابی، مساجد است. امیدوارم با این رویه جدید و تبادل اندیشه و هم‌افزایی بتوانیم مشکلات شهر را حل کنیم. در مدیریت کلان همه باید مسئول باشند. بارها در مکتب و احادیث و نهج‌البلاغه، مسئولیت انسان به جامعه، همسایه و قوم و خویش تاکید شده است که امیدوارم با کمک و راهنمایی و سعه صدر شما حرکت رو به جلو داشته باشیم.