تفاوت کیفیت هوای تبریز برای مردم و مسئولین/ قابل قبول است!
تفاوت کیفیت هوای تبریز برای مردم و مسئولین/ قابل قبول است!
اداره‌کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گویا در جزایر هاوایی سیر می‌کند و در دیدگاه مسئولان هوای تبریز قابل قبول است.

اجتماعی شمس: آسمان تبریز از بامداد یکشنبه کدر است و نفس‌ها با طعم گرد و غبار بالا می‌آید. آلایندگی هوا از پنجره‌ی هر خانه‌ای پیداست و زیبایی کوه و دورنمای ساختمان‌های شهر برای شهروندان ناپیداست.

با اینکه شهروندان آلودگی را به چشم می‌بینند و گرد و غبار و مازوت را نفس می‌کشند، اما از نظر اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی هوا سالم است و اعداد مندرج در سامانه‌ی پایش کیفی هوا با واقعیت‌ها همخوانی ندارد. گویا مسئولان از تیتر «تبریز هوا ندارد» و «تبریز خطرناک شد» فراری‌اند و به گمان‌شان این را می‌توانند پشت اعداد پنهان کنند.

بامداد یکشنبه آلایندگی هوای تبریز در دیدگان عموم داد می‌زد، سری به سامانه‌ها زدیم و یاد شعر سهراب افتادیم که می‌گفت چشم‌ها را باید شست و جور دیگر باید دید! در سایت حفاظت محیط زیست هوای تبریز در ایستگاه‌های مختلف سالم و قابل قبول بود.

حال ظهر یکشنبه است و همچنان تیرگی آسمان چشم‌ها را می‌سوزاند و ذوق شهروندان را کور می‌کند اما هوا برای متولیان امر قابل قبول است! در تابلوهای محیط زیست نیز همه‌چیز ایده‌آل است، یا مثل همیشه خاموش‌اند و از کار افتاده‌اند و یا آنکه هوا را پاک نشان می‌دهند.

از اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی که وظیفه‌ای جز حراست از پاکیزگی هوا، آب و خاک و صدالبته گونه‌های جانوری ندارد انتظار می‌رود درخصوص چرایی تناقض اعداد پایش‌ها با واقعیات شفاف‌سازی کند تا مبادا شهروندان فکر کنند متولیان امر در فرضیات‌شان میان جانداران تفاوت قائل نیستند!

انتهای پیام /