تفاهم نامه دانشگاه تبریز و شرکت مس به نفع دانشکده مرند خواهد بود
تفاهم نامه دانشگاه تبریز و شرکت مس به نفع دانشکده مرند خواهد بود
دانشجویان دانشکده‌ی فنی مهندسی مرند در ارتباط با تفاهم‌نامه‌ی دانشگاه تبریز و شرکت ملی مس با رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شمس، دکتر صفر نصراله‌زاده در دیدار دانشجویان دانشکده‌ی فنی مهندسی مرند در خصوص برخی شبهات و مسائلی که در ارتباط با تفاهم‌نامه‌ی دانشگاه تبریز و شرکت ملی مس منعقد شده‌است، گفت: همه‌ی تلاش ما ارتقاء مجموعه است و ما به‌هیچ‌ عنوان اهل حزب و جناح بازی و انجام کار نمایشی نیستیم. دانشگاه امکانات زیادی دارد که باید از این امکانات به‌صورت بهینه استفاده کنیم در غیر این‌صورت موجب از بین رفتن منابع و امکانات خواهد شد.

وی ادامه داد: ما ابتدا باید منافع و عوامل رشد و تعالی کشور را در نظر بگیریم و طبیعتاً برای همه‌ی بسیجیان و دانشجویان هدف اصلی اعتلای کشور است و درعین‌حال همگی باید مواظب باشیم تا تخلفی صورت نگیرد.

هدف ما از این تفاهم‌نامه تبدیل به احسن کردن امکانات دانشگاه است

رئیس دانشگاه تبریز تأکید کرد: دانشکده مرند قطعاً باید توسعه پیدا کند و اکنون سه اولویت مهم برای این دانشکده وجود دارد که عبارت‌اند از آزمایشگاه، خوابگاه و غذاخوری. قطعاً ما به‌خاطر منافع دانشگاه و دانشکده مرند و همچنین شهرستان مرند این کار را انجام می‌دهیم و به همه‌ی شما دانشجویان اطمینان می‌دهیم تا زمانی‌که دیوان محاسبات تمامی جوانب این تفاهم‌نامه را بررسی و تأیید نکند، هیچ تفاهم‌نامه‌ای امضا نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه تبریز برای شرکت ملی مس یک برند معتبر محسوب شده و مس نیازمند این توافق‌نامه است، گفت: به‌خاطر اینکه دانشگاه تبریز یک نهاد دولتی است، سهم ما از این شرکت ۴۹ درصد خواهد بود. اما مطمئن باشید حتی یک وجب از زمین‌های دانشگاه را به کسی نمی‌دهیم بلکه می‌خواهیم امکانات دانشگاه را تبدیل به احسن کرده و درآمدزایی کنیم.

دکتر نصراله زاده خطاب به دانشجویان دانشکده‌ی فنی مهندسی مرند گفت: از مطالبه‌گری و حساسیت شما نسبت‌ به امکانات دانشگاه تشکر می‌کنم. مطمئن باشید حتی سر سوزنی هم از منافع دانشگاه از بین نخواهد رفت و دیوان محاسبات شدیداً بر این تفاهم‌نامه نظارت دارد و با توجه به اینکه در حال بررسی نوع همکاری و مشارکت هستیم، هیچ هیات ‌مدیره‌ای نیز تشکیل نشده است و امور مالی، امور حقوقی و مدیریت فناوری دانشگاه در حال بررسی این تواهم‌نامه هستند.

ما نگران انجام کار نمایشی هستیم

نماینده بسیج دانشجویی دانشکده فنی مهندسی مرند نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: ما به‌هیچ‌عنوان مخالف توسعه کشور و ارتقاء دانشگاه و دانشکده‌ی مرند نیستیم و از این موضوع استقبال نیز می‌کنیم. ما نگران انجام کارهای نمایشی هستیم و انتقاد بعدی ما عدم شفاف سازی این تفاهم‌نامه بود تا ما بتوانیم افکار عمومی و دانشجویان دانشکده را اقناع کنیم. یکی دیگر از نگرانی‌های ما ترکیب هیات‌ مدیره این شرکت تازه تأسیس شده‌است و نگران هستیم کسانی در ترکیب هیات‌ مدیره قرار بگیرند که منافع دانشگاه به خطر بیفتد.

اولویت دانشگاه باید تربیت دانشجوی متخصص و متعهد باشد

نماینده انجمن علمی دانشکده‌ی فنی مهندسی مرند نیز اظهار کرد: به نظر من اولویت دانشگاه بجای جذب منابع مالی شرکت مس، تربیت دانشجوی متخصص و متعهد باشد. ما به هیچ عنوان مخالف این تفاهم‌نامه نیستیم بلکه نگران تضییع حقوق دانشجویان هستیم.

انتهای پیام /