تضمین نتیجه پرونده توسط وکیل غیرقانونی است
تضمین نتیجه پرونده توسط وکیل غیرقانونی است
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: تضمین نتیجه پرونده توسط وکیل غیراخلاقی و غیرقانونی بوده و دور از شأن وکالت است.

به گزارش شمس، موسی خلیل اللهی روز شنبه در جلسه اعطای احکام دوره پنجم هیأت مدیره جدید مرکز وکلای قوه قضائیه استان، ارتباط مرکز وکلای قوه قضائیه آذربایجان شرقی با وکلا در راستای تغییر نگرش مردم به وکیل از تضمین نتیجه به تلاش برای احقاق حق را ضروری دانست.

وی بر لزوم رعایت احترام وکیل همچون قاضی در راستای گسترش دادرسی عادلانه در جامعه تاکید و اضافه کرد: عدم مخالفت قوه قضائیه با اصل استقلال وکلا در مقام وکالت، نشان دهنده شأن بالای وکیل در مقام ایفای وظیفه در دادگاه‌ها و مراجع قضائی هم ردیف با قاضی در مقام قضاوت می‌باشد.

خلیل اللهی، دسترسی تمام مردم به وکیل همراه با کاهش حق الوکاله در پرونده‌های قضائی را مهم برشمرد و از هیأت مدیره جدید مرکز وکلای قوه قضائیه آذربایجان شرقی خواست در عین توجه به تأمین معاش متناسب وکلای قوه قضائیه، در راستای کاهش دغدغه و نگرانی مردم در مراجعه به وکیل از حیث پرداخت حق الوکاله تلاش کنند.

وی با اشاره به نشست‌های فصلی دادگستری با کانون وکلای استان، بر تقویت ارتباط مطلوب بین دستگاه قضائی و نهاد وکالت در راستای تبادل اطلاعات و رفع نقاط ضعف و ایجاد شفافیت از طریق برگزاری نشست‌های فصلی دادگستری با مرکز وکلای قوه قضائیه استان و نیز آموزش مستمر وکلا تاکید کرد.

انتهای پیام/