به‌خاطر قطعی آب استعفاء نمی‌دهم/ تنها راهکار انتقال آب ارس به تبریز است
به‌خاطر قطعی آب استعفاء نمی‌دهم/ تنها راهکار انتقال آب ارس به تبریز است
ایمانلو می‌گوید به‌خاطر قطعی آب شرب نمی‌تواند استعفاء دهد و با این کار می‌گویند او در روزهای سخت جا زد.

به گزارش خبرنگار شمس، «علیرضا ایمانلو» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بحران آب در تبریز و قطعی‌های مکرر، اظهار داشت: متاسفانه تبریز شهری مصرف‌گراست، آب منطقه ملازینال را وصل کردیم و در این شرایط بحرانی فرش و تشک برای شست‌شو پهن کردند.

وی با بیان اینکه قطع آب همانند قطع برق نیست، توضیح داد: هیچگاه نمی‌شود قطع و وصل آب را زمان‌بندی دقیق کرد چراکه موقع قطع آب، مناطقی که در ارتفاع قرار دارند سریعاً قطعی را تجربه می‌کنند و هنگام برقراری مجدد نیز، آب دیرهنگام به ارتفاعات می‌رسد اما شاید مناطق کم ارتفاع اصلا قطعی آب را احساس نکنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از سال‌ها قبل در رابطه با بحران احتمالی به مسئولان هشدار داده و خواستار اجرای برخی اقدامات شده‌ایم، عنوان کرد: از سال ۹۵ به نمایندگان مجلس به‌ویژه نایب‌رئیس مجلس دهم نامه نوشته‌ایم و گفته‌ایم آقای پزشکیان تبریز در شرایط بحرانی است و باید از ارس آب بیاوریم، در سال‌های اخیر بارها مشکلات را با نمایندگان استان و استاندار و مقامات کشوری در میان گذاشته‌ایم.

وی در واکنش به درخواست یکی از خبرنگاران برای استعفاء و تشریح بی‌توجهی نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد اجرایی، گفت: اگر به‌خاطر قطعی آب تبریز استعفا دهم می‌گویند در روزهای سخت جا زد.

این مقام مسئول در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش سهمیه آب تبریز از زرینه‌رود، ابراز داشت: باید پمپ‌های زرینه‌رود تعویض شود تا سهمیه واقعی به تبریز برسد.

وی با اشاره به استهلاک برخی تجهیزات و لزوم اختصاص اعتبارات جهت نوسازی شبکه‌های انتقال و توزیع آب، ادامه داد: ما از توزیع آب درآمد زیادی نداریم و واقعا قیمت آب در کشور پایین است.

ایمانلو یادآور شد: سال گذشته ۵ درصد کسری آب داشتیم و در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و افزایش مصرف به ۱۸ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر آب ارس به تبریز برسد مشکل قطعی آب مرتفع می‌شود، تصریح کرد: آب و فاضلاب مظلوم واقع شده است، وظیفه‌ی تامین آب با شرکت آب منطقه‌ایست و وقتی به ما آب نمی‌رسد چگونه تقسیم کنیم.

انتهای پیام/