برق تمام روستاهای مناطق زلزله زده تامین شده است/ نرخ برق مصرفی مشترکین افزایش نمی یابد
برق تمام روستاهای مناطق زلزله زده تامین شده است/ نرخ برق مصرفی مشترکین افزایش نمی یابد
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: شرکت توزیع برق در 27 روستای زلزله زده‌ی سراب و 13 روستای میانه برای تامین برق حضور داشته و مناطق زلزله زده از نظر دسترسی به شبکه‌ها‌ی برق هیچ گونه بحرانی ندارد.

به گزارش شمس، اکبر فرج نیا در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه وظیفه‌ی اصلی توزیع برق آذربایجان شرقی خدمات رسانی به ۹۰۰ هزار مشترک در ۱۹ حوزه‌ی مدیریتی استان به غیر از تبریز، اسکو و آذرشهر است، اظهار کرد: اقداماتی از جمله توسعه‌ی دیجیتالی و تغییر در فضای کسب و کار در صنعت برق و حذف قبوض کاغدی برق توسط شرکت توزیع برق استان اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۷ به دلیل بحث بارش‌ها و بی نصیب ماندن از ظرفیت نیروگاه‌های آبی، با خاموشی‌های محدود در استان مواجه شدیم با این حال درسال ۹۸، به دلیل انجام برنامه ریزی منسجم، وظایفی در قالب برنامه‌ی ۰۹۸، برای شرکت‌های برق مشخص شد، این برنامه با همکاری مشترکین عملیاتی شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی تاکید کرد: سال ۹۸ علی رغم رشد بار و ورود مشترکین جدید با کمک و حمایت مشترکین در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و اداری و تجاری کشور ، توانستیم پیک تابستانی سال ۹۸ را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی اعلام کرد: مصرف انرژی حوزه‌ی صنعت در سال چهارماهه پیک سال ۹۸، نزدیک ۹ و نیم تا ۱۰ درصد رشد داشته است، امسال برنامه‌های شرکت توزیع برق در قالب ۰۹۹ آغاز شده است تا با کمک رسانه‌ها سال ۹۹ را نیز با سلامت و بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

فرج نیا افزود: امروزه جامعه‌ی ما همواره مورد حمله‌‌ی رسانه‌های معاند قرار می گیرد، برخی از سوژه‌های کوچک و کم اهمیت از طریق همین رسانه‌های معاند بزرگ جلوه داده می‌شود و تمامی زحمات دستگاه‌ها تحت تاثیر قرار می گیرد، به عنوان مثال در بازی تراکتور برخی از افرادی که به صورت محدود در تشویق‌های خود نام کشوری را ذکر کردند، رسانه‌های معاند از همین موضوع سو استفاده کردند.

وی افزود: رسانه‌های قابل اعتماد کشور و استان در چنین زمینه‌ها می‌توانند وضعیت را مدیریت کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۳۵شعبه‌ی شرکت توزیع استان در ۱۹ شهرستان به طور ۲۴ ساعت به مردم خدمت رسانی می‌کنند و مردم با شماره گیری شماره‌ی ۱۲۱ می‌توانند مشکلات خود را به مراکر گزارش کنند.

وی با اشاره به بازدید از روستای زلزله‌ زده‌ی ورنکش، گفت: بعد از وقوع زلزله‌‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر، نزدیک به ۸۲ روستای سراب و ۱۳ روستا در میانه دچار قطعی برق شدند ولی صبح فردای زلزله، هیچ روستایی بدون برق نبود.

فرج نیا ادامه داد: با گذشت کم‌ترین زمان از وقوع زلزله، روستاییان در چادرهای خود از نعمت برق برخوردار شدند.

وی با اشاره به حذف قبوض کاغد، اظهار کرد: کشور دارای ۳۶ میلیون مشترکین برق است که سالانه برای آن‌ها ۲۲۰ میلیون قبض کاغذی صادرمی‌شود، حذف قبوض کاغذی علاوه بر حفظ محیط زیست و کاهش مصرف کاغذ برای افزایش ارتباط دیجیتالی مشترکین با شرکت توزیع موثر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای اجرای طرح قبض سبز ۹۸ درصد از شماره تماس مشترکان در اختیار شرکت توزیع برق قرار گرفته است، افزود: ۹ روش متفاوت با مد نظر قرار دادن تمام اقشار مردمی جهت پرداخت قبوض تعیین شده است.

وی ادامه داد: پبوند پیامکی مشترکین با شرکت توزیع برق، نصب آپ‌های صنعت برق و سرویس‌های پرداخت و آپ بانک‌ها، مراجعه به وب سایت‌ها، با شماره گیری کد دستوری *۷۳۲*۱۵۲۱#، با مراجعه به ATM، با ثبت شناسه قبض، با شماره گیری ۱۵۲۱ و دنبال کردن کدهای دستوری، مراجعه به دفاتر پیشخوان برای پرداخت قبض خود، اعلام شناسه قبض به کارگزار ICT، روستایی از جمله روش‌های پرداخت قبوض برق به روش دیجیتال است.

فرج نیا به سامانه دوسویی ارتباط با مشترکین اشاره کرد و افزود: این طرح در فاز اول با مشترکین صنعتی و در فازهای بعدی با تمام مشترکین انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه شرکت‌های برق از منابع دولتی استفاده نمی‌کنند، بیان کرد: مصرف انرژی به ازای هر خانوار یک‌هزار و ۶۵۰ مگاژول به ازای هر متر مربع است که که کشور ایران در این زمینه دارای مقام اول است..

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شمس مبنی بر اینکه آیا نرخ برق مصرفی مشترکان همچون سایر انرژی ها افزایش خواهد داشت، گفت: شاهد افزایش نرخ برق نخواهیم بود و میانگین بهای برق مصرفی در استان ۶۸ تومان است که بسیار قیمت ناچیزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همچین در پاسخ به سوال خبرنگار شمس در خصوص خسارات ناشی از خاموشی های سال گذشته اظهار کرد: هر گونه خسارت ناشی از خاموشی و عارضه ای که به دلیل خاموشی شبکه ایجاد شده، از طریق بیمه بررسی شده و پرداخت می شود و چنانچه حادثه ای رخ دهد و مشترکین متحمل ضرر وزیان از سوی شبکه برق باشند می توانند با شماره ۱۲۱ تماس گرفته و عارضه را گزارش کنند.