بالفعل کردن ظرفیت صادراتی چرم تبریز با استفاده از کنسرسیوم
بالفعل کردن ظرفیت صادراتی چرم تبریز با استفاده از کنسرسیوم
رضا موسایی گفت: ائتلاف چند بنگاه با هم علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی ناشی از کاهش هزینه، باعث ایجاد هم‌افزایی مثبت در انجام هدف کنسرسیوم و در نتیجه افزایش کارایی در زمان و کیفیت اجرا خواهد شد.

به گزارش شمس، رضا موسایی گفت: بطور خلاصه منظور از کنسرسیوم، ائتلاف چند بنگاه با هم برای انجام امور انتفاعی است. این ترکیب علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی ناشی از کاهش هزینه، باعث ایجاد هم‌افزایی مثبت در انجام هدف کنسرسیوم و در نتیجه افزایش کارایی در زمان و کیفیت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز که هر چه بیشتر نیازمند درآمد صادرات غیرنفتی هستیم، تشکیل و تقویت کنسرسیوم‌های صادراتی ضروری بنظر می‌رسد. در این میان، صنایع کوچک و متوسط منفرد، عموما به دلیل کوچک بودن، به هنگام حضور در بازارهای جهانی با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند. آنها فاقد دانش و توان مالی لازم بوده، قوانین و مقررات طرف خارجی را برآورده نکرده و عموما مقدار و کیفیت تولید آنها، نظر خریداران خارجی را جلب نمی‌کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه واحدهای تولیدی چرم تبریز نیز با چنین مسائلی درگیر بوده‌اند و انتظار میرود در بازارهای بین‌المللی حضور فعالانه داشته باشد و به رقابت با برندهای مطرح بپردازد، بیان داشت: بر اساس آمار آمایش سرزمینی وزارت صمت، شهر تبریز ۱۹۸ واحد صنعتی چرمی (کیف و کفش هم شامل می‌شود) دارد زمانی که این شرکت‌ها دانش، منابع مالی و تماس‌های خود را در یک کنسرسیوم صادراتی روی هم می‌ریزند، می‌توانند پتانسیل صادراتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش و هزینه‌ها و مخاطرات ناشی از نفوذ به بازارهای جهانی را کاهش دهند.

انتهای پیام /