صادرات یک هزار و ۳۵۶ قلم کالا از گمرکات آذربایجان‌شرقی
صادرات یک هزار و ۳۵۶ قلم کالا از گمرکات آذربایجان‌شرقی
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تعداد کالاهای صادراتی از گمرکات استان را یک هزار و ۳۵۶ قلم کالا اعلام کرد.

به گزارش شمس؛ محمدجعفر عظمائی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان در ۹ ماه نخست امسال را ۱.۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ۱۰۲ کشور مقصد کالاهای صادراتی از این استان هستند.

وی با اشاره به اهمیت افزایش مراودات تجاری در رشد و توسعه اقتصادی افزود: کشورهای ترکیه با ارزش صادرات ۳۳۴ میلیون دلار، عراق با ۲۳۹ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۶۰ میلیون دلار، آذربایجان با ۴۴ میلیون دلار و گرجستان با ۴۰ میلیون دلار به ترتیب در صدر مقاصد صادراتی گمرکات استان بودند.

وی تعداد کالاهای صادراتی از گمرکات استان را هزار و ۳۵۶ قلم کالا عنوان کرد و گفت: میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده دارای دندانه، قیر نفت، پلی استیرن غیرقابل انبساط معمولی (هیدرو کربن مایع) ، مس تصفیه شده، شمش آهن و فولاد، کنسانتره مس، پروفیل، پلیمرهای پروپیلن، شکلات، محصولات پسته‌ از جمله کالاهای صادر شده از استان در ۹ ماه امسال بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص آخرین آمار صدور کارت بازرگانی در استان نیز افزود: در این مدت ۳۵۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۶۵۰ فقره کارت تمدید شده است.