بازگشت شرکت‌های هرمی به تبریز/ جوانان در رویای ثروت و کلاهبرداران در انتظار طعمه!
بازگشت شرکت‌های هرمی به تبریز/ جوانان در رویای ثروت و کلاهبرداران در انتظار طعمه!
چنانچه به شما زنگ زدند و بدون آنکه اشاره‌ای به جزئیات کسب و کار و فروش محصولات‌شان نمایند درخواست ملاقات حضوری برای شروع کاری پرسود با اختصاص روزانه 2 ساعت وقت را دادند، حتماً شکاک شوید.

اجتماعی شمس: آنانکه در سال‌هایی نه‌چندان دور با رویای فتح قله‌های پیشرفت و ثروت‌اندوزی در مدت زمان اندک در تور شرکت‌های هرمی گیر افتاده‌اند و در جست‌وجوی زیرگروه با دوست و فامیل جلسات شبانه برگزار کرده‌اند با ترفندهای طراح اصلی این هرم برای کلاهبرداری از زیر مجموعه‌ی خود آشنایند.

اصولاً شرکت‌های هرمی زمانی دست و پا در می‌آورند که جامعه پذیرای رویا باشد و در شرایط فعلی بازار متلاطم ایران در بخش‌های مختلف و افزایش جوانان بیکار، بستر ظهور و بروز شرکت‌های هرمی را در قالب‌های مختلف فراهم کرده است.

با این مقدمه اگر دوستان و آشنایانی که سال‌هاست از شما خبری نگرفته‌اند و جویایِ احوالتان شدند و به شما و کلِ اعضاء خانواده‌تان پیشنهاد کاری پرسود را دادند حتماً نگران شوید!

طی روزهای اخیر در همین تبریز عده‌ای بی‌آنکه عنوان قابل پذیرشی برای فعالیت‌هایشان مشخص کنند خود را به هر دری می‌زنند تا بر تعداد قربانیان خود بیفزایند و در تماس‌ با جامعه‌ی هدف خود از ارائه‌ی توضیح درباره کاری که آن را پرسود می‌نامند امتناع می‌کنند.

فی‌الواقع این اشخاص توضیح درباره شرایط کاری را منوط به ملاقات حضوری می‌کنند و برای ترتیب این دیدار سماجت و اصرار بسیاری به خرج می‌دهند که در نوعِ خود نگران‌کننده و شبهه‌برانگیز است.

با توجه به تجربه‌ی تلخ شرکت‌های هرمی و تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی، بهتر است شهروندان درپیِ محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاری و یا جوانان جویای کار قبل از هر اقدامی به جوانب آن بایندیشند و پاسخ سوالاتی را که در ذهن‌شان نقش می‌بندد بیابند.

انتهای پیام/