بازنشستگان در لایحه متناسب سازی حقوق‌ها به صورت ویژه دیده شوند
بازنشستگان در لایحه متناسب سازی حقوق‌ها به صورت ویژه دیده شوند
نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس، گفت: باتوجه به اینکه بازنشستگان ضرایب دریافتی دیگر مانند کارانه، اضافه کار و حق ماموریت ندارند باید میزان افزایش حقوق آنها بیشتر و واقعی‌تر دیده شود.

به گزارش شمس، روح الله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تصویب دوفوریت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در نشست صحن علنی روز گذشته، اظهار کرد: این لایحه جزء موارد بسیار مهم  بوده و از مطالبات مجلس نیز محسوب می‌شود و نمایندگان از این لایحه حمایت می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه  باید میزان افزایش حقوق و دستمزدها با نرخ تورم همخوانی داشته باشد، ادامه داد: نمی‌توان گفت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری میزان افزایش حقوق ها را متناسب با تورم می‌کند اما اختلاف موجود را کاهش می‌دهد به همین دلیل از آن حمایت می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه باید حقوق بگیران دولت را به ثبات معیشتی نزدیک کنیم، عنوان کرد: از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخواست داریم در جریان بررسی این لایحه میزان افزایش حقوق‌ها را تا جای ممکن به نرخ تورم موجود نزدیک کند و توجه بیشتری به افزایش حقوق کارمندانی داشته باشند که کمترین میزان دریافتی را دارند.

متفکر آزاد با بیان اینکه بازگشت کشور به ریل اقتصادی مطلوب زمان‌بر است از این رو تا زمان رخ دادن این اتفاق و رسیدن رشد اقتصادی به ۸درصد و تداوم آن نمی‌توانیم مردم را در این شرایط بدون  حمایت اقتصادی رها کنیم ، تصریح کرد: باید به مردم تا رسیدن به رشد اقتصادی مناسب با افزایش حقوق‌ها و حمایت‌های نقدی در قالب یارانه‌ها حمایت کنیم.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه در لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش حقوق بازنشستگان نیز دیده شده است، اضافه کرد: باتوجه به اینکه بازنشستگان ضرایب دریافتی دیگر مانند کارانه، اضافه کار و حق ماموریت ندارند باید میزان افزایش حقوق آنها بیشتر و واقعی‌تر دیده شود.

انتهای پیام/