انتخابات باید الکترونیکی برگزار شود/ شورای نگهبان با کاندیداهای متخلف برخورد کند
انتخابات باید الکترونیکی برگزار شود/ شورای نگهبان با کاندیداهای متخلف برخورد کند
عبداللهی می‌گوید: ثبت‌نام کاندیداها و برگزاری انتخابات باید به صورت الکترونیکی برگزار شود تا شاهد اتلاف وقت و هزینه نباشیم.

به گزارش شمس، «بیت‌اله عبداللهی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص لزوم اصلاح قوانین انتخاباتی، اظهار داشت: مجلس یازدهم باید قانون انتخابات را اصلاح کند تا با سهولت بیشتری انتخابات برگزار شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکل قانون انتخابات این است که طرح‌ها و لوایح اصلاحی در سال آخر ارائه می‌شود در حالیکه اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید در سال اول مجلس به این موضوع ورود پیدا کنیم.

وی افزود: ثبت نام کاندیداها در انتخابات مجلس نیز باید به صورت الکترونیکی انجام شود، زیرا نیازی به این میزان مصرف کاغذ و صرف هزینه برای کارمندان وزارت کشور جهت انجام ثبت نام کاندیداها در انتخابات نیست.

عبداللهی ادامه داد: پول‌هایی که بعضا در انتخابات از سوی کاندیداها هزینه می‌شود، آسیب جدی به انتخابات وارد می‌کند و اگر کسی اینگونه پیروز شود، قطعا نماینده مردم نیست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بازرسی، وزارت کشور، شورای نگهبان و نیروی انتظامی باید ورود جدی داشته باشند به بحث انتخابات و در زمان انتخابات با خاطیان باید برخورد کنند.

نمانده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: مجلس به دنبال تصویب قانون بود تا با تخلفات انتخاباتی برخورد جدی شود اما دستگاه های نظارتی نیز می توانند برای برخورد با تخلفات انتخاباتی ورود کنند تا نتایج بهتری حاصل شود./

پایان پیام