امسال قریب به ۱۴ هزار نفر را دفن کردیم/ کرونا و سکته بیشترین عامل مرگ‌ومیر!
امسال قریب به ۱۴ هزار نفر را دفن کردیم/ کرونا و سکته بیشترین عامل مرگ‌ومیر!
جلالی گفت: تعداد کل کفن و دفن امسال 13 هزار و 938 نفر بوده است و بعد از کرونا، آنفارکتوس قلبی (سکته) عمده‌ترین دلیل فوت در سال جاری بوده است.

«فرخ جلالی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با بیان اینکه تعداد کل کفن و دفن در سال جاری ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر بوده است، اظهار داشت: از این تعداد ۵ هزار و ۳۱۷ مرد و ۴ هزار و ۱۱۰ نفر زن بوده است. تنها در سال جاری ۳ هزار و ۲۸۸ فوتی کرونایی داشته‌ایم و ۷۴۸ نفر کرونایی نیز تغسیل و به حومه انتقال داده شده‌‍‌اند.

وی میانگین سنی اکثر متوفیان را بالای ۵۰ سال اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: متاسفانه در سال جاری شاهد فوت ۴۲۰ نوزاد نیز بودیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های تبریز در پاسخ به این سوال که علت عمده مرگ‌ومیر چه بوده است، تصریح کرد: بعد از کرونا، آنفارکتوس قلبی (سکته) عمده‌ترین دلیل فوت در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تدفین‌ها نسبت به سال‌ گذشته کاهش داشته است، یادآور شد: طی سال گذشته در مجموع ۱۴ هزار و ۲۷۷ تدفین داشته‌ایم و این در حالی‌ست که آمار فوتی‌ها و تدفین در سال ۱۳۹۸ تنها ۸۹۰۸ نفر بوده است و این نشان از رشد چشم گیر مرگ و میر بر اثر بیماری منحوس کروناست.

جلالی از تدفین ۱۶ جسد مجهول الهویه ارسالی از پزشکی قانونی در سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون نیز ۴ جسد مجهول الهویه تدفین شده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۴۰ نفر با معرفی نهاد‌های ذی‌ربط و مسئول، کاملاً رایگان دفن و کفن شدند و این رقم در سال جاری به ۲۲۸ نفر رسیده است، ابراز داشت: در سال جاری از ۴۵۰ نفر نیز کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هزینه از بابت کفن و دفن دریافت شده است.

انتهای یپام /