فوت ۲۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال جاری/ روند کاهشی کرونا
فوت ۲۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال جاری/ روند کاهشی کرونا
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فوت ۲۰ بیمار کرونایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش شمس، سیمین خیاط‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: از اوایل سال جاری تاکنون یکهزار و ۱۵۲ بیمار که مشکلات شدید تنفسی داشتند بستری شدند که از این تعداد تست ۱۸۷ نفر از آنها مثبت شده است.

وی ادامه داد: کل نمونه‌های سرپایی نیز از اول فروردین ماه ۱۲۹ نفر بوده که از این تعداد ۲۸مورد کرونا مثبت گزارش شده است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از مهم‌ترین توصیه‌ها در تعطیلات عید سعید فطر دانست و اظهار کرد: در مراسم عید فطر افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن حتما از ماسک استفاده کنند و کسانی که علامت دار هستند در اجتماعات و فضاهای سربسته حضور نداشته باشند، دست دادن و روبوسی را هم تا حد امکان انجام ندهند.

وی، با اشاره به اینکه افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای درصد بیشتر فوتی‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: برای عموم مردم به خصوص این افراد، تکمیل واکسیناسیون دوره‌ای حداقل تا سه دُز را توصیه می‌کنیم.

خیاط‌زاده تصریح کرد: خوشبختانه روند ابتلا به کرونا در استان روبه کاهش بوده و اگر رعایت نکات بهداشتی جدی گرفته شود روند کاهشی تداوم خواهد داشت و اگر اینگونه نباشد شاهد موج جدیدی در استان خواهیم شد.

وی با اشاره به درصد پوشش واکسن کرونا در استان یادآور شد: نوبت اول ۱۲ سال به بالا ۸۸.۹۶ درصد، نوبت دوم این رده‌ی سنی۸۴.۶ درصد، نوبت سوم ۱۸ سال به بالا ۵۲.۸ درصد، نوبت چهارم ۱۸ سال به بالا ۳.۶ درصد، نوبت اول پنج تا ۱۲ سال۴۰.۶ درصد،  نوبت دوم در همین رده‌ی سنی ۲۳.۵ درصد و نوبت اول ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۱ درصد جامعه هدف واکسن دریافت کرده اند.

انتهای پیام /