اعمال تخفیف ۵۰ درصدی عوارضی برای ساکنان سهند/ آغاز احداث مسکن برای قریب به ۹ هزار متقاضی
اعمال تخفیف ۵۰ درصدی عوارضی برای ساکنان سهند/ آغاز احداث مسکن برای قریب به ۹ هزار متقاضی
اقبالی گفت: طی یک هفته آینده این سامانه مجدداً فعال و اطلاع‌رسانی می‌شود تا سایر عزیزان نیز پلاک خودروهایشان را ثبت کنند تا تخفیف 50 درصدی اعمال شود.

«غلامرضا اقبالی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس، در پاسخ به این سوال که تکلیف عوارضی اهالی شهر جدید سهند که از اتوبان جدید تبریز سهند رفت‌وآمد می‌کنند چه شد، اظهار داشت: روز شنبه در همین خصوص مکاتباتی از تهران انجام شد تا پیشنهاد شرکت عمران شهر جدید سهند مبنی بر دریافت نصف عوارض از ساکنین اسکو، سهند و روستاهای اطراف اجرایی شود.

وی افزود: مقرر شده تا اهالی این مناطق که از اتوبان جدید تردد می‌کنند، در سامانه‌ای که پیشتر به همین منظور طراحی شده، ثبت‌نام کنند تا از پس بررسی و محرز شدن شرایط، در لیست تخفیف قرار بگیرند.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه تعدادی از اهالی ثبت‌نام کرده‌اند و اطلاعات‌شان موجود است، عنوان کرد: طی یک هفته آینده این سامانه مجدداً فعال و اطلاع‌رسانی می‌شود تا سایر عزیزان نیز پلاک خودروهایشان را ثبت کنند تا تخفیف ۵۰ درصدی اعمال شود.

وی در پاسخ به این سوال که چند واحد مسکن ملی از دولت روحانی در سهند نیمه‌تمام مانده است، تصریح کرد: ۱۷۱ واحد بلاتکلیف و نیمه تمام داریم که مربوط به تعاونی مسکن خانه مطبوعات آذربایجا‌ن‌شرقی است. دلیل تاخیر در تحویل این واحدها نیز مشکلاتی همچون ضعف پیمانکار است. با نظارت و پیگیری به‌زودی موانع برطرف و همین واحدهای باقی‌مانده نیز تکمیل و تحویل داده می‌شوند.

اقبالی با اشاره به اینکه حدود ۸۵ هزار متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند را انتخاب کرده‌اند، یادآور شد: از این تعداد، بالای ۲۶ هزار نفر حائز شرایط اولیه بودند و از همین تعداد نیز حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت کامل تمامی هزینه‌های اولیه‌ی تعیین شده را واریز کرده‌اند و حدود ۲ هزار نفر نیز واریزی داشته‌اند اما هنوز مبلغی را بدهکارند. ما برای تمام این ۸ هزار و ۸۰۰ نفر اقدامات تخصیص پروژه را انجام داده‌ایم و کارهای ساخت نیز شروع شده و کمترین پیشرفت حدود ۱۰ درصد و بیشترین پیشرفت حدود ۴۰ درصد است.

وی همچنین در خصوص روشنایی آزادراه تبریز سهند گفت: متأسفانه در گذشته پیمانکاری آورده بودند که توانایی نداشت و حتی خسارت‌هایی را نیز به شرکت عمران زد. همان روزهای ابتدایی حضورم در شرکت عمران، خلع ید پیمانکار را مصوب کردیم و به‌طور کامل فسخ قرار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه در حال هماهنگی و انجام مقدمات اولیه‌ جهت عقد قرارداد با یک شرکت دیگر هستیم، افزود: امیدواریم کارها به خوبی پیش برود و با روشنایی آزادراه هر روز شاهد شکوفایی بیش از پیش شهر سهند باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه که احداث بیمارستان در سهند به کجا رسید، توضیح داد: سرمایه‌گذار خیری که احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهر جدید سهند را آغاز کرده بود به‌سبب برخی موانع نتوانسته اقدامات اساسی انجام دهد، امید داریم سوء تفاهمات و نواقصات برطرف شوند ولی چنانچه تا هفته‌های آینده به نتیجه نرسیم، با اعلام آمادگی که از سمت مجامع پزشکی در راستای احداث این بیمارستان داریم، کار را به آنان می‌سپاریم.

انتهای پیام /