احداث پارک بزرگ تبریز و ساخت ۲ هزار مسکن‌ امن در بافت حاشیه‌نشین شهر
احداث پارک بزرگ تبریز و ساخت ۲ هزار مسکن‌ امن در بافت حاشیه‌نشین شهر
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای بازدید از آخرین وضعیت پروژه های شهری که قرارداد آن پیش تر با اعتبار ۲هزارمیلیاردتومان با شهرداری تبریز منعقد شده بود، به تبریز سفر کرده است.

به گزارش شمس، سعید محمد اسلامی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با همراهی شهردار تبریز، از پروژه هایی همچون پارک بزرگ، مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت بازدید می کند.

این سه پروژه، پروژه های کلان مشارکتی شهرداری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هستند که سال گذشته قرارداد اجرای آن به مبلغ ۲هزار میلیارد تومان به امضای طرفین رسید.

همچنین در جریان سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، تفاهم نامه احداث دوهزار واحد مسکونی برای جا به جایی دوهزار خانوار حاشیه نشین به عنوان عظیم ترین پروژه حاشیه نشینی در کشور، در تبریز امضا می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این مورد اظهار داشت: ساخت مسکن‌های امن در بافت حاشیه‌نشین شهر و ایمن سازی آن می‌تواند الگویی برای دیگر شهرهای کشور باشد و در کنار آن بر زیبایی شهری نیز بیافزاید.

شهرام دبیری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پارک بزرگ تبریز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع شهری حال حاضر تبریز، بازآفرینی بافت حاشیه‌نشین تبریز است که با توجه به توان بالای قرارگاه خاتم‌الانبیا از نظر فنی و مالی، ترجیح دادیم از پتانسیل این نهاد استفاده کنیم.

وی افزود: تبریز شهری زلزله‌خیز است و ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین دارد که مشکل ما در این حوزه فراتر از ساخت ۲ هزار واحد مسکونی است.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به تعامل شورا و شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: در شورای شهر و شهرداری از سال ها پیش تعامل خوبی با قرارگاه و موسسه عاشورا داشتیم و طرح های بزرگی همچون تبادل امام علی و خط ۲ مترو در اثر این تعامل اجرائی شده است.

دبیری در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: قرارداد پروژه های جدید هم که مطرح شده با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان بسته شده است که یکی از این پروژه‌ها، پارک بزرگ تبریز است که تا ۴ تا ۵ سال دیگر احداث می‌گردد.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد احداث خط تراموای شهری نیز گفت: اتوبان ولایت و خود تراموا هم باید جزو اولویت های احداث  باشند و از این رو پیشنهاد کردیم از راه آهن تا قونقا تراموا راه اندازی کنیم که می تواند زودبازده باشد.

رئیس شورای شهر تبریز افزود: سپاه اگر در دفاع مقدس پیشرو بود اکنون در سازندگی پیشرو است ما هم در مجموعه استانی پشتیبانی لازم را داریم تا پروژه ها با سرعت انجام شود.