احداث قطعه پنجم آزادراه هشترود – مراغه سرعت می‌گیرد
احداث قطعه پنجم آزادراه هشترود – مراغه سرعت می‌گیرد
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی قطعه‌ پنجم آزادراه هشترود - مراغه به زودی و با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ سرعت می‌گیرد.

به گزارش شمس، سیدحمزه امینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید مجری طرح آزادراه شمالغرب کشور از آزادراه هشترود – مراغه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان اعتبار از محل منابع بانک‌های ملی، تجارت و رفاه اختصاص می‌یابد تا به یکی از مطالبه‌های اهالی جامه عمل پوشانده شود.

وی اضافه کرد: حدود ۶ سال پیش قطعه پنجم این آزادراه که شهر هشترود را به اتوبان پیامبر اعظم(ص) و آزادراه هشترود مراغه وصل می‌کند، کلنگ زنی شد و مقرر شده بود تا پس از یکسال زیر بار ترافیک قرار گیرد که متاسفانه به خاطر تامین نشدن منابع مالی تاکنون راکد مانده است.

به گفته وی هم‌اکنون هشترودی‌ها برای ورود به اتوبان پیامبر اعظم(ص) از جاده روستایی «دامناب» که به جاده مرگ مشهور است، استفاده می‌کنند و هر ماه حداقل یک کشته در این جاده باریک و فاقد روشنایی به وقوع می‌پیوندد.

«ناصر بصیری» مجری طرح آزادراهی شمالغرب کشور هم بیان کرد: با پیگیری نماینده‌های هشترود و مراغه موفق شدیم موافقت بانک ملی و برنامه بودجه را برای پرداخت تسهیلات از سوی این بانک‌ها اخذ کنیم.

به گفته وی احداث قطعه پنجم این آزادراه برای شهروندان هشترودی از اهمیت خاصی برخوردار است و تا یکماه آینده عملیات اجرایی آن شروع می‌شود تا طی سال ۱۴۰۲ به زیر بار ترافیک برود.

«علیرضا توری» فرماندار هشترود هم ابراز امیدواری کرد که ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح از محل مصوبه‌های سفر ریاست‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی جذب شود و عملیات عمرانی در این آزادراه جان تازه بگیرد.

به گفته وی در عرض کمتر از ۲ ماه مطالبه‌های کشاورزانی که زمین‌های آنها در آزادراه تخریب شده است با قیمت روز پرداخت خواهد شد؛ ضمن توجه به اینکه هیچ کشاورزی هم نباید امسال در روی زمین‌های تملک شده قطعه ۵ کشت کند.

به گزارش شمس جاده قدیمی هشترود – مراغه به طول ۱۰۰ کیلومتر از مسیرهای پرخطر و حادثه‌خیز جنوب آذربایجان‌شرقی است و تکمیل این آزادراه از مطالبه‌های اهالی منطقه به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/