آموزش مردم برای نقش‌آفرینی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اصلی‌ترین وظیفه رسانه‌ها
آموزش مردم برای نقش‌آفرینی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اصلی‌ترین وظیفه رسانه‌ها
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: رسانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از طی فراز و نشیب‌های متعدد، نیازمند محتواسازی هستند و این محتوا نیز نیازمند اندیشکده و پژوهشکده‌هایی است تا تولید شود.

به گزارش خبرنگار شمس، «تراب محمدی» عصر چهارشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره استانی ابوذر، با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل (ره)، اظهار کرد: یاد سید الشهدای اهل قلم شهید آوینی عزیز را گرامی می داریم که با زمان شناسی مناسب و با درک عمیق از نیازهای زمان، فعالیت در عرصه‌ی فرهنگی و رسانه را برای دفاع از انقلاب اسلامی انتخاب کردند.

وی جهاد تبیین را جزو وظایف اصلی تمامی رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: دشمن با انواع توطئه‌ها همواره سعی داشته تا نظام جمهوری اسلامی  را در ۴۴ سال گذشته زمین گیر کند ولی در این مدت پوزه‌ی خود به خاک مالیده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: امروز اگر می‌بینیم مردم هوشمندانه و با بصیرت پشت ولایت حرکت می‌کنند به دلیل روشنگری نهادهای گفتمان سازی مانند بسیج است که متعهدانه از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم محور رسانه، محوری با محتوا شود باید به فرمایشات حکیم انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب این محتوا را در اختیارمان گذاشته اند و حتی بارها به طور غیر مستقیم و مستقیم اعلام کرده‌اند، توجه کنیم، قطعا بیانیه‌ی گام دوم انقلاب نیازمند تبیین است، اگر واقعا بخواهیم انقلاب جهانی شود و پیش به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم، باید توجه بیشتری به بیانیه گام انقلاب داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان این که دشمن جنگ سخت را بیشتر برای ترس و بازدارندگی ابزار قرار داده است، افزود: اکنون دشمن با جنگ شناختی افکار و ادراک، جوانان را نشانه رفته است تا از این طریق، آموزه‌های دینی را منفی و سبک‌های ناهنجار زندگی را هنجار نشان دهند و این  نوعی جنگ ادراکی است و زمانی که دشمن بتواند ذهن‌ها را تصرف کند، تصرف یک کشور بسیار راحت می شود.

وی با تاکید براینکه ما باید گذشته‌ی خود را تبیین کنیم، تصریح کرد: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان هستند؛ چرا که جوانان آینده‌ی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مطرح شده‌اند.

تراب محمدی بیان کرد: نیازمند تاریخ خوانی انقلاب اسلامی به صورت صحیح هستیم، دشمن در تلاش بود تا با سیاه نمایی نشان دهد که انقلاب چهل سالگی خود را نخواهند دید اما حضرت آقا برای ما با امید و بیانیه گام دوم انقلاب برای ۱۰۰‌ها سال دیگر راه نشان دادند.

وی با بیان این‌که امروزه دشمن با جنگ رسانه‌ای وارد عمل شده است، افزود: برخی حرکات نه تنها برای دشمن برکت و فایده‌ای ندارد در حالی که ما را فعال‌تر کرده است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی جوانان و رسانه های متعهد و ارزشی را جزو مخاطب اصلی جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها با آگاهی، اطلاعات و دانش می‌توانند بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین کرده و از این مرحله به موفقیت عبور کنند تا نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی بیان کرد: جشنواره ابوذر حرکتی بسیار خوبی در جهت تبیین جهاد است، امیدواریم رسانه‌ها نیز با تبعیت محض از مقام معظم رهبری و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گام بر دارد.

تراب محمدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که سال ۹۰ مطالعه‌ی انتقال آب ارس به تبریز اتمام یافته است، گفت: علی رغم اینکه قرارگاه خاتم در زمینه حوزه‌ی انتقال آب، موارد سایر استان‌ها را تحویل گرفته است ولی در استان ما حتی یک متر هم لوله گذاری انجام نشده است اگر بارش برف نبود، قطعا سال آتی در تبریز با تنش آبی مواجه می‌شدیم.

وی ادامه داد: اکنون سه ماهی می‌شود پروژه‌ی انتقال آب ارس به تبریزبه قرارگاه تحویل داده شده و مطالعات کامل آن انجام شده است و طبق گفته‌ی مسئول و پیمانکار پروژه تا دو و نیم سال آب از ارس به تبریز می‌رسد.

انتهای پیام/