آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
اقدامات امدادی برای آواربرداری و احداث اسکان موقت برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی ادامه دارد و تاکنون، 151 دستگاه کانکس سیار به شهرستان میانه ارسال شده و 26 اسکان موقت در شهرستان سراب احداث شده است.

به گزارش شمس، چند هفته از وقوع زلزله ای ۵.۹ ریشتری در مناطقی از آذربایجان شرقی می گذرد و اقدامات امدادرسانی در روستاها و شهرهای میانه وسراب ادامه دارد، با این حال، با فرا رسیدن فصل سرما، زندگی برای زلزله زدگان در جادرها سخت و طاقت فرسا شده است، باید هر چه سریع تر اسکان موقت برای همه مردم فراهم شود.

لازم به ذکر است، در این زلزله، ۷۰ روستا در شهرستان میانه، ۶۱ روستا در شهرستان سراب آسیب دیده و تعداد سه هزار و ۶۰۰ واحد در میانه خسارت دیدند و یک هزار و ۵۵۰ ساختمان در سراب تخریب شدند،

گفتنی است تعداد روستاهای ارزیابی اسکان موقت در شهرستان میانه، ۳۰ روستاست و یک هزار و۵۱۱ ، تعداد واحدهای ارزیابی اسکان موقت شناسایی شده در این شهرستان است و تاکنون برای یک هزار و ۳۹۹ واحد در این شهرستان، درخواست کمک هزینه نقدی شده است.

همچنین در شهرستان میانه، ۱۱۲ خانوار درخواست کانکس کرده اند، ۱۵۱ دستگاه کانکس سیار تاکنون به این شهرستان ارسال شده است.

۱۱ روستا و در مجموع ۲۵۹ واحد در شهرستان میانه آوار برداری شده است.

گفتنی است، در زلزله اخیر، ۳۹۴ واحد در این شهرستان تخریب شده و یک هزار راس دام سبک و سنگین تلف شده اندف تاکنون نیز ۱۰ واحد دامی در سه روستای این شهرستان برای احشام اجرایی شده است.

لازم به ذکر است، در شهرستان سراب، ۱۳ روستا در مجموع ۱۲۵ واحد از ۶۱ روستای آسیب دیده، آوار برداری شده است.

همچنین تعداد درخواست های اسکان موقت در این شهرستان، ۲۲۹ مورد و تعداد اسکان اجاره ای، ۷۶۰ مورد است و تاکنون ۲۶ اسکان موقت در این شهرستان احداث شده است.

در مجموع، تعداد کانکس نصب شده در این شهرستان، ۷ دستگاه، اتاقک اسکان موقت در دست احداث ۶۰ مورد گزارش شده است، همچنین برای ۳۰۰ نفر هزینه اجاره به مبلغ سه میلیون تومان برای هر خانوار، پرداخت شده است.

  • نویسنده : المیرا جلیلی