افزایش مصرف برق دلیل قرار گرفتن تهویه‌های پست برق/ فن‌های تعبیه شده توسط ترموستات خاموش می‌شوند
افزایش مصرف برق دلیل قرار گرفتن تهویه‌های پست برق/ فن‌های تعبیه شده توسط ترموستات خاموش می‌شوند
کاظمی گفت: به دلیل افزایش مصرف برق از سال گذشته تهویه‌هایی بر پشت بام پشت‌های برق قرار داده شده که خاموش یا روشن ماندن آنها را ترموستات کنترل می‌کند.

عادل کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص گلایه اهالی منطقه کوی فیروز درباره تعبیه فن‌های صنعتی در کوی فیروز اظهار داشت: در کنار همه درهای پست برق تهویه وجود دارد تا هوای داخل را تهویه و اجازه ندهد که هوای داخل گرم شده و به ترانس آسیب برسد.

وی ادامه داد: از دو سال قبل که مصرف برق افزایش یافته و ترانس‌ها به شدت داغ می‌شدند فن‌های تعبیه شده در درها کافی نبود و به همین دلیل در پشت بام برخی پست‌هایی که بار مصرفی زیادی دارند نیز تهویه قرار داده شد تا از دو جهت  تهویه هوا صورت بگیرد و دمای ترانس افزایش پیدا نکند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این روش در پست‌های زیادی در مناطق مختلف پیاده شده و اعتراضی هم وجود نداشت.

وی در پاسخ به این مساله که اهالی از صدای این فن‌ها در طول شب شکایت دارند، عنوان کرد: این تهویه‌ها ترموستات دارند و خاموش و روشن شدن آنها به دست عوامل انسانی نیست بلکه این فن‌ها در گرمای تابستان کار می‌کنند و شب‌ها که هوا خنک‌تر است به صورت اتومات از کار می‌افتند.

کاظمی افزود: ممکن است در شب‌هایی که هوا گرم است این تهویه‌ها همچنان کار کند و این مساله باید در نظر باشد که برق مسکونی بسیاری از خانواده‌ها از این پست تغذیه می‌شود و اگر از آن پست حفاظت و مراقبت نکنیم و ترانس آسیب ببیند چند هزار نفر در همان منطقه دچار قطعی برق خواهند شد.

گفتنی است؛ برخی از مخاطب شمس با ارسال پیام‌هایی از ایجاد صدای ناهنجار توسط این فن‌ها در طول شب گلایه داشتند.