امروز دیگر مردم برای مرغ و تخم مرغ در صف نمی ایستند/ اولویت دولت حفظ کرامت مردم است
امروز دیگر مردم برای مرغ و تخم مرغ در صف نمی ایستند/ اولویت دولت حفظ کرامت مردم است
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت گفت.

به گزارش شمس؛ سخنگوی دولت در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌ها گفت: مردم در ابتدای دولت سیزدهم علاوه بر تلخی کرونا، تلخی ناشی از فشار مضاعف اقتصادی را هم تحمل می‌کردند، قطعی برق داشتند، سو تفاهم نشود که حتما دولت قبل تلاش خودش را می‌کرد ولی در چنان شرایطی دولت را تحویل گرفتیم.

علی بهادری جهرمی افزود: الآن آزادی‌های عمومی در دسترس مجدد مردم قرار گرفته مثل آزادی تردد شبانه، آمار کشته‌های کرونا از ۷۰۰ نفر ۱۰۰روز قبل امروز به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است. مردم برای دسترسی به مرغ و تخم مرغ استرس ندارند و داخل صف نمی‌ایستند، امروز سبد کالای مردم با یک سفارش اینترنتی درب منزل تحویل مردم می‌شود چون اولویت دولت حفظ کرامت مردم بوده است. آقای رئیسی قبل از نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری ورود واکسن‌ها را پیگیری کردند. از سوم شهریور تاکنون ۱۰۰ میلین دز واگسن جدید تزریق شده است که ۲۰برابر گذشته بوده است و سرعت تزریق ۴۰ برابر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: دولتمردان در کنار مردم با سادگی قرار گرفته‌اند. امروز شاهد بازگشت دولت به مردم و قانون اساسی هستیم. شوراهای تعطیل شده ۱۰ ساله احیا شدند و تصمیمات انفرادی گرفته نمی‌شود. در حوزه سیاست خارجی کشوری که ورود واکسنش به اف ای تی اف و برجام گره می‌خورد و پاسخش از بیرون مرزها جستجو می شد، امروز دیگر کمبود واکسن ندارد. انبارهای واکسنی داریم که منتظر حضور مردم است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: به‌عنوان عضو کابینه می‌گویم مسئله پرداخت حقوق‌ها به شرایط عادی برگشته و همه وزرای کابینه سر ماه درگیر نمی‌شوند. با فروش بهتر نفت، دیپلماسی فعال خارجی و بدون استقراض نفت مشکل حل شده است. دیپلماسی ما متوازن است‌. در گمرک رکوردشکنی داریم و دو مرتبه ترخیص‌ها رکوردشکنی کرده است. بیش از ۱۰۰ملاقات و گفت‌گوی تلفنی در سطح عالی داشته‌ایم. دیپلماسی ما فعال بوده است و کشورهای دیگر پیام ایران را دریافت کرده‌اند. ورود گردشگران خارجی از ابتدای آبان آغاز شده است و اوضاع دارد به روال عادی خودش برمی‌گردد.