مرگ تدریجی کنسرت‌های بومی در تبریز/ «رحیم شهریاری» استثنایی در میان گیشه‌ها
مرگ تدریجی کنسرت‌های بومی در تبریز/ «رحیم شهریاری» استثنایی در میان گیشه‌ها
بلیت کنسرت‌ خوانندگان آذربایجانی برخلاف سایر هنرمندان مشهور خریداری ندارد و حمایت از ترانه‌سراهای تبریز در حد شعار باقی مانده است.

فرهنگی شمس: هربار پای درد دل هنرمندان آذربایجانی نشسته‌ایم از عدم حمایت متولیان فرهنگ و هنر ابراز ناخرسندی کرده‌ و گفته‌اند تنها عشق به فعالیت در این عرصه آنان را سرپا نگه داشته است اما اکنون این هنرمندان از عدم همراهی مردم نیز گله دارند.

در طولِ سال‌های اخیر در کنار تئاتر، کنسرت‌های متعددی توسط خوانندگان بومی استان برگزار شده اما برخلاف کنسرت‌های خوانندگان مطرح ساکن سایر شهرها با استقبال شهروندان تبریز همراه نشده است.

بررسی اجمالی میزان فروش بلیت کنسرت‌ها نشان می‌دهد از میان خوانندگان و گروه‌هایی که در تبریز به روی صحنه رفته‌اند تنها رحیم شهریاری توانسته است بدون هیچ دغدغه‌ای بلیت‌های خود را حتی در سالن‌های بزرگی همچون مرکز همایش‌های بین‌المللی به فروش برساند و بر تعداد سانس‌هایش بیفزاید. موضوعی که آرزوی دیرینه‌ی سایر خوانندگان آذربایجانی نیز هست و باوجود عرضه بلیت‌هایشان به قیمت ارزان، نتیجه مثبتی دریافت نمی‌کنند.

فی‌الواقع موضوع خرید بلیت‌ اجرای هنرمندان آذربایجانی تاکنون در حد شعار باقی مانده است و بعضاً گروه‌ها به‌خاطر احترام به مخاطبان، علی‌رغم حضور انگشت‌شمار شهروندان در سالن به روی صحنه رفته‌اند و تصویری غم‌انگیز از مرگ تدریجی هنرمندان آذربایجانی به ثبت رسیده است.

عدم حمایت شهروندان از کنسرت‌های بومی از دو حالت خارج نیست؛ در وهله‌ی اول شاید مردم رغبتی برای حضور در کنسرت‌های خوانندگان گمنام تبریز ندارند و ترجیح می‌دهند با هزینه‌های بیشتر در کنسرت‌هایی حضور یابند که در آن‌ها خوانندگان محبوب‌شان و یا حداقل نام‌آشنا به روی سن می‌روند.

شاید نیز فرضیه دوم صحیح باشد و عدم تبلیغات گسترده کنسرت‌های بومی موجب بی‌خبری اکثریت شهروندان از چنین اجراهایی گردد که در این حالت نیز نمی‌توان هنرمندان را مذمت کرد چراکه آنان بودجه‌ای جهت تبلیغات میلیاردی و حتی میلیونی در بیلبوردها و فضای مجازی ندارند و اسپانسرها نیز حاضر به سرمایه‌گذاری روی هنرمندان بومی نیستند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجید قنبرزاده