حجاب و عفاف مقوله‌هایی جدا از هم هستند/ حضور خانم‌های چادری در اجتماع کمرنگ است
حجاب و عفاف مقوله‌هایی جدا از هم هستند/ حضور خانم‌های چادری در اجتماع کمرنگ است
صبح امروز تجمع عفاف و حجاب در سنگفرش ارک تبریز با حضور زنان محجبه و مردان حامی حجاب و عفاف برگزار شد.

فرهنگی شمس: بانوان محجبه و عمدتا چادری تبریز امروز با تجمع در سنگفرش ارک از حجاب و عفاف و حضور بانوان محجبه در جامعه حمایت کردند. یکی از بانوان شرکت کننده در این تجمع در گفت‌وگو با شمس در خصوص اثرگذاری این تجمع بر وضعیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: هرتجمعی برای اثرگذاری نیست بلکه اعلام حضور است اینکه بانوان چادری و محجبه در جامعه حاضر هستند و بنا نیست به دلیل حضور خانم‌های کم حجاب و بدحجاب دختران چادری به حاشیه کشیده شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه این روزها حضور بانوان چادری در جامعه کمرنگ شده و این موضوع به معنی کمرنگ شدن بانوان چادری نیست بلکه احساس می‌کنم این مساله از کم کاری خود دختران چادری نشات می‌گیرد.

این بانوی محجبه در خصوص استفاده از لفظ بدحجاب و بی‌حجاب نیز عنوان کرد: به نظر شما آیا واژه دیگری نیز می‌توان استفاده کرد؟ شما جانشین نشان بدهید تا ما از آن استفاده کنیم! اگر منظورتان این است که این کلمه احساس بدی به این خانم‌ها می‌دهد آیا فکر نمی‌کنید نوع پوشش آنها احساس بدتری را به جامعه می‌دهد؟

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این تجمع در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا بدحجابی به معنای بی‌حیایی یا عفیف نبودن است، تشریح کرد: هیچکس به خانم‌هایی که چادری یا محجبه نیستند غیرعفیف نمی‌گوید زیرا حتی خانم‌هایی که پوشش کامل را رعایت نمیب‌کنند متفاوت هستند و برخی از آنها اگرچه پوشش کامل ندارند اما نوع لباس و رفتارشان زننده نیست.

وی ادامه داد: البته بخشی از عقاف و حیا مربوط به پوشش است و کسی که غفیف باشد پوشش و رفتار زننده انتخاب نمی‌کند اما اینطور هم نیست که تمام خانم‌های چادری عفیف باشند بلکه در هر طیف افراد متفاوت وجود دارند.

این شرکت کننده در تجمع عفاف و حیا افزود: اصلی‌ترین خواسته ما توجه بیشتر به خانم‌های محجبه است زیرا در نظام اسلامی اگر برای استخدام دو فرد با ویژگی‌های نزدیک باشند باید کسی استخدام شود که حجاب برتر دارد اما این موضوع در کشور ما کاملا برعکس است!