تبریز مرکز تولید علم و دانش طب سنتی می‌شود
تبریز مرکز تولید علم و دانش طب سنتی می‌شود
مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: قول می‌دهم تا در مدت کوتاه، یکی از مراکز تولید علم و دانش و طب سنتی همین دانشکده طب و سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواهد بود و به عنوان مرجع و امید و پشتیبان خواهد درخشید.

به گزارش شمس، محمدرضا شمس اردکانی، مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت امروز در جمع خبرنگاران آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طب سنتی بیشتر به طب ایرانی معروف است زیرا مفهوم آن از نظر ما این است که طبی بوده که در گذشته استفاده شده و مکتب علمی مبتنی بر حکمت، فلسفه و علوم مختلف و موضوع بین رشته‌ای است.

وی افزود: علوم جدید یک علم جزءنگر بوده و رشته هستند و مکتب نیستند، ما مکتب بسیار قوی سنتی داشتیم ولی با جزئی شدن علم، طب جدید جای طب سنتی را گرفت.

مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره بر اینکه از سال ۱۳۸۶ بر اساس سیاست جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار دانشکده‌های طب سنتی تشکیل شد، خاطرنشان ساحت: در سه بعد آموزش و پژوهش و خدمات فعالیت کرده و درخشیدند.

وی بیان داشت: اساتید دانشکده‌های طب سنتی ایران با اچ ایندکس‌های بالایی هستند که افتخار بزرگی می‌باشد.

شمس اردکانی با تاکید بر اینکه تبریز از چند بعد برای ما مهم است، تصریح کرد: دانشکده‌ها و قدمت این شهر، قطب بزرگ علم جهان با توجه به وجود دانشگاه ربع رشیدی، دومین شهری که دانشگاه در آن تاسیس شده است، تاثیر تبریز در جریانات دو قرن اخیر ایران در عرصه‌های مختلف، از جمله دلایل علاقه طب سنتی به ارتقای این شهر از لحاظ طب ایرانی است.

مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت متذکر شد: قول می‌دهم تا در مدت کوتاه، یکی از مراکز تولید علم و دانش و طب سنتی همین دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواهد بود و به عنوان مرجع و امید و پشتیبان خواهد درخشید.

انتهای پیام/