استعفای برخی مدیران در آستانه انتخابات مجلس/ تاثیر فعالیت‌های انتخاباتی پیش از موعد بر رد صلاحیت
استعفای برخی مدیران در آستانه انتخابات مجلس/ تاثیر فعالیت‌های انتخاباتی پیش از موعد بر رد صلاحیت
عزیزی گفت: گزارشاتی که از فعالیت انتخاباتی برخی کاندیداهای احتمالی وصول می‌شود که در روند بررسی صلاحیت‌ها لحاظ خواهد شد.

به گزارش شمس، صمد عزیزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در دوم اسفند ماه اظهار داشت: ۱۶ خرداد آخرین مهلت استفا برای مسئولان جهت شرکت در انتخابات بود که برخی مدیران استعفا دادند اما شاید همه آنها منجر به شرکت در انتخابات نشود.

وی ادامه داد: شرایط شرکت برای انتخابات اعتقاد به اسلام، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، سلامت جسمی و حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال می‌باشد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد در قانون جرم انگاری نشده اما مراجع اداری و انتظامی مجاز به تبلیغات نیستند؛ با این وجود رفت‌وآمدهای انتخاباتی برخی افراد رصد می‌شود.

وی افزود: گزارشاتی که از فعالیت انتخاباتی برخی کاندیداهای احتمالی وصول می‌شود که در روند بررسی صلاحیت‌ها لحاظ خواهد شد.

عزیزی در خصوص زمان قانونی آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ۸ روز پیش از انتخابات شروع شده و ۲۴ ساعت قبل از آغاز انتخابات باید پایان یابد.

خصوص تخلف در انتخابات سال ۹۴ مجلس در تبریز نیز اذعان داشت: درباره اعتراضات صورت گرفته در سال ۹۴ پرونده قضایی تشکیل نشد اما جمع بندی موضوعات باعث شد تا بازشماری آرا در حوزه انتخابیه تبریز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رصد کاندیداهای احتمالی مجلس در استان آذربایجان شرقی به ۵۰۰ نفر رسیده است گفت: این لیست دچار ریزش و افزایش می‌شود و افراد محتمل مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول انتخاباتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار ناظر در استان داریم که برای انتخابات ساماندهی می شوند، خاطر نشان کرد: بیش از ۳۱۰۰ صندوق برای استان پیش‌بینی شده ‌که در هر شعبه ناظر داریم.