هر کار فرهنگی بدون پشتوانه مردمی بی‌نتیجه است
هر کار فرهنگی بدون پشتوانه مردمی بی‌نتیجه است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با تأکید بر رویکرد مردمی در فعالیت های فرهنگی و هنری گفت: هر کار فرهنگی بدون پشتوانه مردمی بی‌نتیجه است.

به گزارش شمس، «مرتضی شفیعی» در مراسم افتتاحیه نخستین کانون فرهنگی هنری مسجدی ویژه دختران دهه هشتادی کشور در تبریز با عنوان «رهپویان یاس» اظهار داشت: تحقق نهضت بازگشت به مساجد مهمترین اولویت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی(فهما) با تأکید بر توجه به ظرفیت و توان دختران و بانوان جامعه در عرصه های فرهنگی، هنری، قرآنی و تربیتی خاطرنشان کرد: افتتاح کانون فرهنگی هنری رهپویان یاس نقطه عطفی در طراحی شبکه دختران دهه هشتادی فعال در عرصه های فرهنگی و هنری استان خواهد بود.

وی برنامه‌ریزی و طراحی فعالیت‌های فرهنگی خاص دختران جوان و نوجوان دهه هشتادی استان را از دیگر اهداف راه‌اندازی این کانون برشمرد و افزود: با نگاه تخصصی؛ توام با مخاطب‌شناسی نسبت به دختران جامعه خواهیم توانست در نهضت بازگشت به مساجد و احیای کارکردهای اصلی آن موفق باشیم.

شفیعی با بیان اینکه مسجدمحوری به همراهی و حضور موثر زنان و دختران فعال فرهنگی و هنری استان نیاز اساسی دارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم توجه به توانمندی و بهره مندی از ظرفیت فرهنگی و تربیتی بانوان در عرضه های مختلف با اتفاقات ارزشمند و سازنده ای در جامعه همراه خواهد بود.

وی گفت: حضور مؤثر و موفق دختران در عرصه های علمی، فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی نشان از این حقیقت مهم دارد که اگر به جایگاه و تقش بانوان بها داده شود، همه اقشار جامعه و در همه ابعاد بهره‌مند از این ظرفیت عظیم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخان خود با تأکید بر رویکرد مردمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در فعالیت های فرهنگی و هنری گفت: اعتقاد داریم هر کار فرهنگی بدون پشتوانه مردمی بی‌نتیجه است؛ تجربه نشان داده موفقیت در برنامه هایی که وجهه مردمی پررنگی داشته اند؛ به مراتب بیشتر بوده است، امروز با افتخار به دنبال تحقق شعار «از مردم برای مردم» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم ۴۰ نفر از دختران جوان و نوجوان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، فعال در نهادها و مجموعه های مردمی و برگزیده عرصه های فرهنگی و رسانه ای مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام /