خواب خوش آموزش‌و‌پرورش!/ طلب شهریه‌ ۴۵ میلیونی توسط بعضی از مدارس غیرانتفاعی
خواب خوش آموزش‌و‌پرورش!/ طلب شهریه‌ ۴۵ میلیونی توسط بعضی از مدارس غیرانتفاعی
با فرارسیدن روز‌های ثبت نام دانش آموزان در مدارس، دغدغه بسیاری از والدین، افزایش نجومی شهریه برخی مدارس غیرانتفاعی است؛ مدارسی که در سال‌های اخیر با گنجاندن گزینه‌هایی با عنوان فوق برنامه درسی و غیر درسی و ارائه بسته‌های خوش رنگ ولعاب آموزشی برای دریافت شهریه، تا جایی که زورشان می‌رسد صورت حساب اولیا را سنگین‌ می‌کنند.

اجتماعی شمس: اردیبهشت و خردادماه که می‌رسد زخم کهنه ثبت‌نام دانش‌آموزان در برخی از خانواده‌ها هم سر باز می‌کند.

برخی از خانواده‌ها به دلیل کم بودن جمعیت کلاس‌های مدارس غیرانتفاعی، ترجیح می‌دهند که فرزندانشان در این مدارس تحصیل کنند و این مدارس نیز برای جذب بیشتر دانش آموز به دنبال ارائه خدمات متفاوت‌تری نسبت به سایر مدارس بوده‌اند.

امسال اما شرایط کمی متفاوت است؛ افزایش ناگهانی شهریه این مدارس در حالی است که همچنان میزان افزایش قیمت این مدارس از وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ نشده و همین موضوع موجب شده تا سردرگمی برای خانواده‌ها ایجاد شود.

حالا وقتی خانواده‌ها به این مدارس مراجعه می‌کنند و رقم جدید شهریه‌ها را می‌بینند، چشمان‌شان گرد می‌شود و چند علامت سوال گنده نیز در ذهنشان شکل می‌گیرد که آخر چرا؟!

یکی از والدین تبریزی که دانش‌آموزش در یکی از این مدرسه‌های اسم در کرده درس می‌خواند در گفت‌وگو با خبرنگار شمس گفت: سال گذشته شهریه حدود ۲۰ میلیون تومانی برای مدرسه پرداخت کردیم، اما امسال به ما گفته‌اند که هزینه مدرسه را باید روی ۴۵ میلیون تومان حساب کنیم. آخر انصاف‌تان کجاست، چرا باید برای یک پایه این همه افزایش قیمت داشته باشیم؟

وی افزود: همه قیمت‌ها سرخود و بدون هیچ نظارتی افزایش پیدا کرده است و این ماجرای افزایش قیمت‌ها در مدارس پر آوازه و اسم‌ورسم‌داری که یک قطار هم نام آنها را نمی‌کشد، بیشتر دیده می‌شود.

گفتنی است؛ ماجرای این قیمت‌های نجومی نشان می‌دهد که هیچ نظارتی روی این مدارس وجود ندارد و اگر هم کسی شکایت کند که هزینه مدرسه این همه بالا رفته است، مسئول مهربان با صدایی آرام می‌گوید این مدارس تخلف کرده‌اند و خیلی هم دلسوزانه ادامه می‌دهند که خب چه لزومی دارد که فرزندتان در این مدرسه درس بخواند، او را در مدرسه دیگری ثبت‌نام کنید و اینگونه بساط تخلف این مدارس پهن‌تر می‌شود.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی