بارش ها شرایط آواربرداری را دشوار کرده است/ارسال ۳۳۰ کانکس به مناطق زلزله زده
بارش ها شرایط آواربرداری را دشوار کرده است/ارسال ۳۳۰ کانکس به مناطق زلزله زده
مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت:بارش برف و باران در مناطق زلزله زده کار آواربرداری را دشوار کرده است، با این حال، پیش بینی می شود کار آوار برداری یک هزار و 400 واحد تا روز پنجشنبه اتمام یابد.

حافظ باباپور در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان میانه و سراب و اسکان آنها اظهار کرد: ۳۳۰ کانکس برای اسکان مردم زلزله زده سراب و میانه ارسال شد.

وی افزود: برخی از اهالی که خانه آنها در زلزله اخیر تخریب شده بود و با این حال مکانی برای سکونت داشتند، به جای کانکس، هزینه کانکس به صورت نقدی به آنها تعلق گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اعلام کرد: به کمک سازمان جهاد کشاورزی تمامی واحد های دامی آسیب دیده تعمیر می شود.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران در مناطق زلزله زده کار آواربرداری را دشوار کرده است، اظهار کرد:  برودت هوا شرایط را بسیار دشوار کرده با این حال، پیش بینی می شود آوار برداری یک هزار و ۴۰۰ واحد در مناطق زلزله زده تا روز پنجشنبه اتمام یابد.

گفتنی است پس از وقوع زمین لرزه‌ی ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی، دو شهرستان سراب و میانه تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند و حدود سه هزار واحد به صورت صد درصدی تخریب شدند که باید تمامی این واحدها نوسازی شوند؛ همچنین حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

 

  • نویسنده : معراج آذری