برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در تبریز
برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در تبریز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره تئاتر منطقه‌ای روزهای 17، 18، 19 دی ماه با اجرای گروه‌هایی از هشت استان برگزار خواهد شد.

به گزارش شمس، محمدحسین بلاغی در نشست خبری جشنواره تئاتر منطقه‌ای اظهار داشت: تبریز به عنوان قطب استانی نمایش در کشور است و خوشحالیم که رویدادهای هنری با قدرت در اینجا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چندین رویداد نمایشی مانند جشنواره تئاتر ارسباران و دیگر برنامه‌های نمایشی در سال جاری برگزار شده و تا پایان سال چندین برنامه دیگر هم خواهیم داشت که نشان‌ می‌دهد ظرفیت نمایش در استان ما بی بدیل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال از اجرای نمایش‌ها در تبریز گفت: در سال گذشته متنِ ۴۲ نمایش بررسی شده بود در حالیکه در شش ماهه اول سال جاری متنِ ۱۴۳ نمایش مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه سخت افزاری مانند سالن‌های نمایش و پلاتو کارهایی را انجام داده‌ایم که به محض قطعی شدن اعلام خواهیم کرد.

بلاغی با بیان اینکه تئاتر فجر اصلی‌ترین رویداد نمایشی کشور است، ابراز داشت: اصلی‌ترین ورودی تئاتر فجر، جشنواره‌های منطقه‌ای است و خوشحالیم که میزبان جشنواره منطقه‌ای شده است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم تبریز یک برند و نام خوب در بحث هنرهای نمایشی باشد و به عنوان اصلی‌ترین قطب این هنر شناخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی گفت: روزانه ۶ اجرا به مدت سه روز خواهیم داشت که این اجراها توسط ۱۸گروه از استان‌های اردبیل، گیلان، زنجان، کردستان، خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی، همدان و قزوین خواهد بود.

وی ادامه داد: برخی از این نمایش‌ها در تئاتر شهر و برخی نمایش‌های خیابانی هم به دلیل برودت هوا در مجتمع‌های تجاری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در خصوص اجرای گروه‌های هنری استان توضیح داد: در بخش مسابقه خود میزبان نباید حضور داشته باشد و به همین دلیل گروه‌های آذربایجان‌شرقی هم در خراسان رضوی اجرا دارند اما چهار گروه از استان ما به صورت مهمان در این جشنواره حضور دارند.

بلاغی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری نمایش‌هایی به زبان ترکی هم عنوان کرد: هیچ مشکلی در داخل استان برای اجرای نمایش‌ با زبان ترکی وجود ندارد همانطور که در ماه‌های اخیر چندین نمایش به زبان ترکی روی صحنه رفته است.

موسی علیپور، شهردار منطقه دو هم در این جلسه گفت: از زمان روی کار آمدن آقای هوشیار تبدیل نهاد خدماتی به نهاد خدماتی-اجتماعی از جمله اهداف ما بود.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم پیشرفت شهر فقط به مسائل عمرانی است بلکه رویدادهای فرهنگی و هنری می‌تواند نام آن شهر را سر زبان‌ها بیاندازد.