۳۳ درصد جمعیت استان را واکسینه کردیم/ نگران تشدید کرونا دلتا هستیم
۳۳ درصد جمعیت استان را واکسینه کردیم/ نگران تشدید کرونا دلتا هستیم
پورمحمدی می‌گوید 33 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تاکنون برابر کرونا ویروس واکسینه شده‌اند که از متوسط کشوری بیشتر است.

به گزارش شمس، «محمدرضا پورمحمدی» روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: باتوجه به اینکه ادارات استان در روزهای پنجشنبه تعطیل نمی‌باشند، ساعت کاری آنها ۷:۳۰ تا ۱۴ ظهر است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز گروه های شغلی یک مجاز به فعالیت هستند و گروه‌های شغلی ۲ نیز با شرط رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت بازارها و پاساژها با رعایت تمامی دستوالعمل‌های بهداشتی در شهرهای قرمز، تصریح کرد: گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای قرمز همچنان تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه سویه دلتای ویروس کرونا از شرق کشور وارد شده، خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه پیک بیماری در استان‌های شرقی در حال کاهش است ولی این یک واقعیت تلخ است که روند ابتلا در استان های غرب و شمالغرب در حال افزایش است. متاسفانه روند بیماری در آذربایجان‌شرقی نیز رو به افزایش بوده و اگر این روند ادامه یابد وضعیت نگران کننده است.

پورمحمدی با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان، عنوان کرد: با همکاری ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و شهرداری تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون به ۸ مرکز افزایش یافته که طی ۵ روز آینده ۴ مرکز دیگر نیز اضافه می‌شود.

وی توضیح داد: ۳۳ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند که از متوسط کشوری بیشتر است و تلاش می‌شود تا پایان شهریور ۶۰ درصد جمعیت استان واکسینه شوند.

انتهای پیام/