آسترازنکا نداریم/ دوز سوم «پاستوکووک پلاس» بزنید
آسترازنکا نداریم/ دوز سوم «پاستوکووک پلاس» بزنید
درستی ضمن تایید نبود واکسن آسترازنکا در استان، گفت: تمام افراد می‌توانند از واکسن «پاستوکووک پلاس» به‌عنوان دوز یادآور و تقویتی استفاده کنند.

«عباسعلی درستی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به انتقاد این رسانه از کمبود و نبود واکسن آسترازنکا که منجر به نگرانی در تزریق دوز دوم و حتی دوز سوم شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون ذخیره واکسن آسترازنکا در استان به اتمام رسیده است. هفته آینده با ورود محموله‌های جدید این واکسن به سرعت توزیع و در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مشکلی در تزریق دوز سوم متفاوت برای کسانی که دو دوز آسترازنکا تزریق کرده‌اند وجود ندارند، عنوان کرد: طبق دستورالعمل‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت کسانی که دوز اول و دوم واکسن‌شان را آسترازنکا دریافت کرده‌اند می‌توانند برای نوبت سوم از واکسن جایگزین یعنی پاستوکووک پلاس استفاده کنند. این دستورالعمل برای افرادی که دوز اول و دوم واکسن‌هایی مانند اسپوتنیک دریافت کرده‌اند هم وجود دارد و درصورت در دسترس نبودن آسترازنکا می‌توانند برای دوز سوم، پاستوکووک پلاس تزریق کنند.

معاون علوم پزشکی تبریز در پاسخ به این سوال که در آذربایجان‌شرقی کمبود واکسن داریم، تصریح کرد: خوشبختانه به‌غیر از واکسن «آسترازنکا» هیچ کمبودی در استان از نظر واکسن نداریم و از جاماندگان تقاضا داریم نسبت به تزریق واکسن نوبت دوم و یا نوبت تکمیلی (دوز سوم) اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد پیشگیری به‌موقع از سویه امیکرون باشیم.

وی در پایان بیان داشت: طبق مصوبه کمیته ملی واکسن کرونا تمام افرادی که ۲ دوز از واکسن‌های مختلف تزریق کرده‌اند می‌توانند از واکسن «پاستوکووک پلاس» به‌عنوان دوز یادآور و تقویتی استفاده کنند.

انتهای پیام /