۲۴ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند
۲۴ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: ۲۴ نفر در سه ماهه نخست امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند .

به گزارش شمس، «مهرداد ستاره » روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه همگی جانباختگان مرد هستند، اظهار کرد: ۱۲ نفر به علت سقوط از بلندی، ۶ نفر بر اثر اصابت جسم سخت، ۲ نفر براثر برق گرفتگی،۲ نفرخفگی، یک نفر غرق شدگی و یک نفر براثر سوختگی جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: در این مدت تعداد ۳۸۰ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است که از این تعداد ۱۵ نفر زن و بقیه مرد هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در خرداد ماه امسال ۱۵ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند.

وی اظهار کرد: در خرداد ماه ۱۵۱ نفر به علت مصدومیت به علت حوادث در کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۶ نفر از آنها زن هستند، این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش شمس، تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری استان در سال گذشته ۷۸ نفر بود که همگی آنها مرد بودند و تعداد کل مصدومین حوادث کاری مراجعه کننده در سال گذشته یک هزار و ۳۹۸ نفر بود که از این تعداد ۴۹ نفر زن و یک هزار و ۳۴۹ نفر مرد بودند.

در سه ماهه نخست سال گذشته ۳۴ نفر در اثر حوادث ناشی از کار در استان جان باختند.