جان باختن ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی با افزایش ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
جان باختن ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی با افزایش ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از جان باختن 584 نفر در سوانح رانندگی در استان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث و تصادفات رانندگی این استان در این مدت هشت درصد افزایش یافت.

به گزارش شمس، مهرداد ستاره صبح امروز در پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث و تصادفات رانندگی این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافت.

وی افزود: در مدت یاد شده تعداد ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست داده‌اند که شهرستان تبریز با ۱۲۴ نفر آمار فوتی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

به گفته ستاره شهرستان‌های مرند با ۵۵ نفر و اهر با ۳۶ نفر به ترتیب بیشترین آمار تلفات جانی تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی را داشته‌اند.

ستاره با بیان اینکه ۵۴ درصد جان باختگان حوادث رانندگی آذربایجان شرقی به دلیل شدت تصادم در محل حادثه فوت کرده‌اند، اظهار کرد: بر همین اساس ۴۳ درصد فوت شدگان در محل بیمارستان و پنج درصد نیز حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌است.

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز مهمترین علت تصادفات منجر به فوت استان را با فراوانی ۳۴ درصدی مربوط به واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان اعلام کرد.

پایان پیام/